Bilder



Som ni märker så är vi väldigt restriktiva med bilder på underverket. Av förklariga skäl.
Vi tycker att det är, när den dagen kommer, Maits val vart och hur bilder på henne ska finnas tillgängliga. Vi känner inget behov av att visa upp vårt barn mer än i den grad vi nu gör det, för utomstående. Om det fortfarande är vänner eller släktingar som inte fått tillgång till vårt fotoalbum hojta.

Jag kommer fortsätta den här bloggen som den började, som min blogg. Jag kommer skriva ur min synvinkel vad som händer och sker i våra liv, jag kommer skriva om Mait, vilket är självklart, hon är ju det viktigaste i våra liv, men familjealbumet kommer inte publiseras på bloggen. jag kommer heller inte göra om bloggen till en ren babyblogg eller föräldrablogg utan det är min personliga blogg kring mitt (vårt) liv. Vill inte kalla det en dagboksblogg för jag brukar komma med lite mer åsikter =)



Hoppas ni vill följa oss ändå och jag kommer inte helt frånta er nöjet av att beundra vår vackra dotter, men jag kommer vara försiktig, det finns många personer där ute i cajberspejs som inte bör ha tillgång till bilder av barn och absolut inte mitt barn! Jag hoppas ni förstår att det är absolut förbjudet att låna bilder  från bloggen utan att först fråga om lov!!
Som förälder kan jag inte nog beskydda mitt älskade barn.Jag vet att jag inte kan skydda henne från alla faror, eller jag bör inte göra det. Men jag tänker göra allt i min makt för att hon ska må bra och bli en stolt och självständig flicka / kvinna. Vår älskade lilla Mait! Det är läskigt hur fort tiden går, Mait är redan 12 dagar, det känns som det var igår vi kom hem och ändå har vi hunnit uppleva så mycket nya känslor och händelser. Vårt liv skulle aldrig kunna vara så rikt som det är nu när Mait är en del av det.
Vi älskar dig av hela våra hjärtan!

Trevlig lördag!

Storebror bevakar när lillasyster inviger babygymet, kärlek!


Kommentarer
Postat av: lina

vilken fin bild på storebror & lillasyster! jag undrar mycket vad mina tjejer ska säga om bebis. hoppas allt går bra med dem så som det verkar göra med mait & vilde! :)

2010-01-09 @ 18:34:50
URL: http://i-fokus.se/blogg
Postat av: Kakkakaffe-Eva

Skulle vara skoj om du kunde berätta om bakgrunden till namnet och om det varit "klart" hela tiden och så...:)

2010-01-09 @ 18:35:47
URL: http://kakkakaffe.com
Postat av: jenny penny päron

Hojt!Hojt!



Jag vill se fotoalbum :)



Puss på dej :)

2010-01-09 @ 19:56:11
Postat av: Kakkakaffe-Eva

Marius var mer igel än Celine. Jag tittade ofta ett desperata hemmafruar avsnitt (hade boxar) medan M ammade under tiden, dvs. ca. 40 minuter. Han skulle också ha bröstet i samma sekund han kom på att han var hungrig och fick han inte det så blev han alldeles hysterisk. Det kunde då ta 15 minuter att lugna honom så att han kunde äta. Detta alltså de första 4-6 veckorna. Och ofta åt han också. Celine å sin sida har ätit snabbt och regelbundet redan från första början och har inte alls haft samma sugbehov som Marius. (Jfr. Marius använde OCH ANVÄNDER tutt, Celine tar sin tutt mycket, mycket sällan). P.S Marius spydde massor också - Celine ingenting alls.

2010-01-09 @ 20:17:19
URL: http://kakkakaffe.com
Postat av: lina

Jo, de kollar mig varje vecka nu. Ska till bm på tisdag igen och då får jag väl "domen" om jag blir sjukskriven eller om jag ska försöka jobba en vecka till fram till nästa kontroll... Har sovit 12 timmar inatt efter 2 jobbdagar, och även 2 timmar mitt på dagen. I övrigt har jag inte gjort många knop. Tog mig ut på 1 km promenad tur och retur till Konsum nu ikväll men det är typ allt. Det känns verkligen att jobbet tar på krafterna trots att jag bara suttit på mitt kontor dessa 2 dagar... Hade huvudvärk igårkväll också efter jobbet men idag känns det bara bra i huvudet. Avvaktar lite med att åka och kolla blodtrycket igen, men bm har sagt att jag ska åka in om jag känner mig dålig. Usch, vill verkligen inte få HF. Har en kompis som fick det och hon var ordentligt dålig även långt efter förlossningen.

Ha en bra kväll du med! :)

2010-01-09 @ 20:36:17
URL: http://i-fokus.se/blogg
Postat av: Kim

Bra att han håller koll på henne! ;) Jo vi vill att bebis ska komma nu, har gått 7 dagar över tiden och varje dag känns som hundra år..

2010-01-10 @ 01:36:37
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, nog är det en snårig djungel allt som har med barnen att göra och hur man får dem att "överleva" på alla sätt. Internet är ju skitbra, men ibland skrämmer det livet ur mig!

Håller med om att man får anta en helt annan restrektion vad gäller bilder på ungarna!

2010-01-10 @ 08:49:40
URL: http://blogg.vk.se/e-lack
Postat av: emma

så sött:) funkar de bra med hunden och mait?

jo, amningan funkar äntligen, men måste ha amningsnapp, men tänkte åka till aminingskliniken och be om hjälp då ja vill prova utan amningsnapp.. gör de lika ont som innan o han suger fel,så behåller ja amninsnapp då de funkar:)



hur funka de med er lille:)?kram

2010-01-10 @ 11:08:51
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0