BVC



En väldigt trist rubrik jag vet, men fantasin tryter.
Tanken var inte att jag skulle sitta inne vid datorn nu, men det ville sig inte bättre. Vi klädde på oss alla fyra för en långpromenad, efter 5 minuter började jag dock frysa om brösten, och uppskrämd av alla förmaningar om att hålla dem varma när man ammar för att inte få stockning så tog jag vagnen och gick hem så fick M och Vilde fortsätta. Deras motion är trots allt den viktigaste. Lätt för mig att säga som kommer i jeans jag inte haft på nästan 3 år, hihi..

Vi har som rubriken visar varit på BVC idag och allt ser kanon ut! Mait vägde 3538 g oammad så nu har hon passerat födselvikten med 3 gram, yeay! Ett fint kvitto på att amningen funkar som den ska. Har slutat oroa mig, för hon är så nöjd efter amning och visar så tydligt när hon är hungrig. Ett annat fin fint kvitto på att hon blir mätt är de 5-6 timmar hon sover i följd på nätterna, lovely! Hon är så duktig vår lillskrutta =) Huvudomfånget var 35 cm, en cm mer än förra veckan och hon var nu 54.2 cm lång, 0.5 cm mer än förra veckan så hon växer så det knakar, precis som det ska vara.

Nu ligger hon i hallen och sover i vagnen, och hon låter lite grann som en gris, ligger och grymtar förnöjt, vaknar till ibland och jollrar/stönar, väldigt mysigt att lyssna på. Jag kan ligga flera timmar på kvällarna och lyssna till hennes insomningsljud, det låter så skönt, som om inget annat än sömn är viktigt. Tänk om jag kunde få den känslan att infinna sig när det är dags för sängen...


Kommentarer
Postat av: Elin Broadhall

Måste bara få kommentera Maits snygga overall ännu en gång! Gillar framförallt tyget på insidan. Hittade sådana bebiskläder på rean idag på Lindex. Men tyvärr är jag så överbelamrad av bebiskläder så inga köp blev gjorda!

2010-01-14 @ 17:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0