Räddning



Efter ännu en natt med ett konstant gnällande efter tutten, där det lilla underverket mer eller mindre sovit med ett bröst i munnen beslutade vi oss för att prova med napp igen. Vi provade redan i fredags, men då passade det inte, förhoppningarna inför dagens försök var därför låga. Men så glada vi blev när lilla Mait lugnt och fint började suga och blev helt tillfreds med att det inte kom mat. Det har blivit mer och mer tydligt att det stora behov av amning som Mait visat inte enbart handlat om ett matbehov utan kanske till största del har varit ett behov av att suga.  Om man spottar ut bröstet så fort det börjar komma mjölk, tar i alla fall jag det som att mjölken inte är det primära målet med sugandet. I alla fall så har vi, för första gången sedan i går en tyst och lugn dotter utan att jag för den skull sitter fast vid henne. Helt underbart! Förhoppningsvis kommer detta få lite ordning på hennes matvanor också, vi håller tummarna.

Mait har börjat fjälla rejält nu och under natten har pannan och skalpen börjat tappa hud. Ska bli skönt när hon tappat det övre lagret, tror det kliar lite för hon verkar njuta när man pillar bort flagorna.

Jag tycker hon har lite glansiga ögon och hon är fortfarande väldigt "snorig" eller vad de på BB sa var fosterfett, men jag befarar att hon dragit på sig en förkylning, inte lätt att vara liten.

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

testa & smörj hennes torra panna med bröstmjölk så kanske det kliar mindre ! Den är ju fet & go . Jag smorde vidars fötter med bröstmjölk när de var torra .

2010-01-10 @ 21:45:06
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Linda

Visst är det skönt när det fungerar med nappen! Det där sugbehovet måste givetvis tillfredställas och vill man inte ha en brösthängare är napp det enda alternativet. Vi insåg att Milo behövde nappen redan sjätte dagen och det är så skönt att se att han är nöjd och belåten när man vet att han även är mätt. Man måste testa sig fram helt enkelt!



Riktigt roligt att läsa om en som är i samma babyfas som en själv förresten, man känner igen så himla väl i allt du skriver =) Och visst är det kämpigt emellanåt med alldeles för lite sömn och ett konstant ammande men jag lovar dig; om bara 4 månader är det här jobbiga glömt och förlåtet.



Vad söt Mait är förresten, gillar hennes lite annorlunda namn också! =)

2010-01-10 @ 22:21:59
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Josefin

Är det bara jag som får upp en ruta som kräver lösenord varje gång jag går in på din blogg? Det står "Anslut till hemmamed.blogg.se".

2010-01-11 @ 03:26:36
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Sandra

Va skönt att det funkar med napp! Så hon är glad igen, och du slipper sitta fast med henne.

Neo har använt sin napp sen vi kom hem från bb, och jag är jätteglad att han tar den, det underlättar verkligen!

Kram på dig!

2010-01-11 @ 10:22:22
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Nappen är en superbra uppfinning!! Låter som att ni börjar bli riktigt stabila där hemmavid.. och helt ärligt.. Visst minns man typ INGET om hur livet va innan bebis?? :-D Ska bli kul att få se bebben snart! Kram

2010-01-11 @ 18:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0