Sängen hägrar



Det är en glad mamma som skriver, dels har Mait storsmajlat flera gånger på raken idag så nu är det ingen tvekan om att det är svarsleenden vi får och inte fisleenden =) Det får verkligen mitt hjärta att smälta när hon drar på munnen och tårarna rinner som de första hormonstinna dygnen, härligt! Ska se om jag lyckas fånga det på bild imorgon, idag har jag mest bara förundrats och njutit.
Den andra anledningen till min glädje är att Mait varit vaken sen 17.30 vilket innebär att när jag har tryckt i henne lite extra mjölk inför natten så kommer hon med all säkerhet vara mätt och belåten samt trött till åtminstone 5-6 tiden imorgon =) Lite högläsning till nattmjölken så sover hon på en kvart, helt underbart att vi faktiskt kan manipulera det lilla livet att både somna fort och sova länge vid fyra veckors ålder, varje natt det funkar är en gåva..

Tidigare ikväll var jag och Vilde ute på promenad, ni fattar inte hur det stormar, eller det gör ni nog eftersom det verkar vara lika dåligt väder i nästan hela vårt avlånga land. Men i alla fall, helt sjukt, trodde jag skulle blåsa bort. Det drevar så hemsk och hade börjat snöa ganska kraftigt så på enbart vår parkering så stod det två bilar mitt i  som kört fast. Glad jag inte äger någon av dem.

En frostig Vilde =)

Kommentarer
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter

Ja, allt är bara bra:) Lite mycket den här veckan bara, men så fort tentan är skriven på fredag ska jag försöka komma ifatt med allt!:) Skönt att ha Vilde hemma igen antar jag?;) Han är så fin på snö bilden! Kram

2010-01-27 @ 23:20:00
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0