Arg


Jag ramlade in på en blogg där "människan" skriver om hur fula, äckliga, lata, odugliga och odisciplinerade överviktiga personer är. Jag är så arg så jag vet inte hur jag ska hantera sådana ignoranta och okunniga människor. Det värsta fast inte alltför förvånande i kråksången är att hon beskriver sig själv som "överklass" om man läser mellan raderna i resten av inläggen hon "författat" av den anledningen är jag inte alls förvånad att hon kläcker ur sig sådana idiotiska påståenden. Jäkla överklass kossa rent ut sagt!

Jag är så arg så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Hoppas det kommer tillbaka och biter henne i röven en vacker dag. Den del jag mest av allt hoppas hon kommer få äta upp många gånger om är när hon förklarar att  hon inte skulle anställa feta människor för de är lata och odisciplinerade. Jag hoppas så innerligt att hennes framtida arbetsgivare googlar runt lite, hamnar på just det där inlägget och väljer att inte anställa henne på grund av hennes sjuka människosyn och brist på empati.

Nu ska jag gosa lite med en tokigtpigg dotter för inget kan få mig på bättre humör än just att gosa med henne.

Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Wilda

Då ska du veta hur mycket jag skäms. Råkade kommentera inlägget utan att läsa. Läste bara en liten del och trodde det var ett skämt. Nu har jag läst hela inlägget och kan inte mer än att hålla med. Dock tror jag bara det är för att få fler läsare. Det tycks tyvärr funka

2010-06-01 @ 21:47:34
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: miLLus

Människor som har ett behov att att trycka ner andra är ofta mycket, mycket små själva.



Ska du lägga någon energi på henne så borde det vara att tycka synd om henne. Det är inte lätt att gå runt och störa sig på så många människor.



Dock tror jag det är fråga om provokation, ser det ofta nu för tiden (alla vill ha sina femton minuter). Mata inte trollen helt enkelt =)

2010-06-01 @ 22:21:01
URL: http://www.millus.se
Postat av: miLLus

Då hoppas jag verkligen att hon bara är ett troll. Annars är det verkligen sorligt (från att bara ha varit patetiskt).

2010-06-01 @ 22:39:36
URL: http://www.millus.se
Postat av: Isabel

Visst är det tragiskt hur vissa vuxna människor kan bete sig? Det är faktiskt rätt skrämmande när jag tänker efter, och till denna världen ska jag föda ett barn som ska få växa upp med sådana människor som totalt uppvisar noll respekt och tolerans för andra.

Men var inte arg på henne. Jag håller med miLLus, tyck istället synd om henne för att hon inte vet bättre. Förmodligen har hon inte fått kärleken och den rätta uppfostran hon verkligen skulle behövt.

2010-06-01 @ 22:46:57
URL: http://aizah.se
Postat av: Tella

Ja jösses, jag läste det där inlägget också och höll på att trilla av stolen.

2010-06-02 @ 11:12:07
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Ida

Tyvärr är det inte bara överklass eller helt ovanligt att folk tycker så. Jag har många gånger fått pikar på fik om jag verkligen ska köpa den där gobiten eller om jag ska äta det där.

Eller folk på affären som tittar på vad man handlar och pekar. Eller alla nedlåtande blickar man får på stan.

Det är mycket sånt och man måste vara mycket stark för att stå emot. Jag gör det inte utan blir ofta ledsen, känner mig ful, äcklig osv.



Jag är överviktig, ordentligt överviktig, men tusan inte lat eller odisciplinerad men de med den synen ser aldrig det. De ser bara hur jag ser ut och vad jag äter. De vill inte se annat

2010-06-02 @ 15:05:12
Postat av: karolin

Nemen gud, vem var det som skrev det? Låter ju veeeerkligen som en riktigt intelligent prick haha



kram

2010-06-02 @ 22:38:01
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0