Äntligen onsdag



G O D M O R G O N!

Här har vi varit vakna i snart tre timmar. Maitan somnade vid kvart i åtta igår, en timme senare än vanligt, men det var avsiktligt för vi ska försöka få henne att sova lite längre på mornarna. Tji fick jag =)  Jag tog upp henne och mer eller mindre tvingade i henne bröstet vid halv tolv ( hon åt vid halv sex ) så att jag skulle slippa vakna när jag precis somnat och för att jag fick två fontäner, det var fullt, fullare, fullast i det privata mejeriet. Sen väckte hon mig vid 05.18 och var hungrig och sen dess har vi legat och pratat om livets klurigheter ( hurvida nappen går att tugga på), kollat på våra händer när vi vrider på dem i sängen. Men eftersom Magnus är lite halv krasslig så klev vi ur sängen vid halv sju och har nu haft sångstund i soffan och fortsatta filosofiska samtal. Nu ligger hon så nöjd och leker med mumin i babygymmet så jag ska nog passa på att göra mig iordning inför resten av dagen.



Onsdagar är av någon anledning dagen då veckan "vänder", det är nu alla roliga saker börjar hända. Onsdagar är det mamma fika på hedlunda, torsdagar är det oftast en träff med mammamaffian och sen ärdet helg =)

Idag ska vi inte bara till Hedlunda och fika vid två utan vid elva ska jag och Mait på bio, barnvagnsbio med några Hannah, Tella och Sara. Ska bli intressant och se vad det konceptet har att bjuda på. De visar  Josef Fares nya film Farsan, dubbel glädje att det är den de visar för jag tror inte att Magnus så gärna sett den, svensk film bruakr inte tilltala honom.


Kommentarer
Postat av: Sara med Tyra & Noah

I will let you in on a little secret, erfaren småbarnsmor som jag är ;)

Ju senare en unge somnar, desto tidigare vaknar den också. Det är heltoktigt, men sant! Så det där knepet funkar tyvärr inte (som du ju själv märkte!)

Det är först när dom blir lite större som man kan "fixa" sig en liten sovmorgon på det sättet.



Men eller hur, onsdagar - det är då det vänder! Det är då det börjar kännas härligt. Roliga dejter och helgen som närmar sig :)



Ses snart!!

2010-03-17 @ 09:24:25
URL: http://busungarna.wordpress.com
Postat av: ToniLoves

Vad kul att kliva upp så tidigt :D

Sångstunder är ju helt fel iofs :D

2010-03-17 @ 12:39:30
URL: http://toniloves.milliez.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0