Förstår I N T E !



Nä jag förstår verkligen I N T E varför alla kollar på Desperate Housewives. Snälla förklara för mig vad det är med den serien som får typ alla kvinnor mellan 15 och 55 att sitta klistrade. Det är ett gäng överbetalda hollywood skådisar som svansar runt i fjäder tofflor. Intrigerna känns igen från fyrans millenie långkörare  Sunset beach alltså nästan lika lågt som Days of our life.
Var precis in på bloglovin och av 15 nya inlägg behandlade 12 DHW ( varav 3 var från samma bloggerska) snälla nån! Det värsta är att jag nu blir en i den statistiken bara för att det gör mig så upprörd. Även på facebook  ser det likadant ut, tror jag sett 25 statusuppdateringar under kvällen som handlat om DHW, epidemiskt! Tur smaken är som baken ;-)

Nä här har vår dagliga såpa Maitan somnat för natten och jag njuter nu av hennes gudomliga leende. Har knäppt lite kort idag, också, och har gått igenom dem. Ska försöka ge korten "stjärnor" så kan vi söka på favoriter så istället, tar sån tid att gå igenom alla 4000 bilderna från februari för att hitta de vi gillar bäst. Så jag tänker börja använda windows fotogalleris bättre finess, stjärnorna =)


Jag knäppte det här kortet nu ikväll och precis innan hade vi haft en lång session på rygg med många fina bilder. Håller på och lär mig använda externa blixten och det tar ett tag för den att bli varm. När vi vände över Mait på mage så for huvudet upp direkt och hon spanade av rummet, i nästan en minut så höll hon huvudet dubbelt så högt som på bilden, sen blev hon lite trött och det var först då jag kunde ta ett bra kort ( blixten var redo). Snacka att hon förvånade oss, vi har inte låtit henne ligga på mage nu när hon varit så förkyld så det märktes verkligen hur mycket hon utvecklats sen i torsdags, starka tjejen!


Älsklingen fyrade även av många många smajl, här är ett av de finaste jag lyckades fånga.


Tänk ändå att ett leende kan ge så mycket. Jag har aldrig kännt så stor kärlek tidigare som när Mait fyrar av ett smajl när hon ser mig på morgonen. K Ä R L E K på hög nivå!  Sista dagarna har hon även börjat att på någon nivå förstå att när hon ler så ler( skrattar ) vi . Jag vet ju att barn i den här åldern ( upp till 18 månader enligt Jesper Juul) inte har något annat än behov de ger uttryck för så att hon skulle ha en vilja eller nått sånt redan är fel, men det är ändå som att hon verkligen har fattat galoppen. Väldigt faschinerande! kan passa på att tipsa om tidigare nämnda Juuls bok  Ditt kompetenta barn en mycket läsvärd bok om barns utveckling och det sociala samspelet i familjen.

Med detta önskar vi god natt, men först femmans växel ;-)

Kommentarer
Postat av: Tella

haha, du är för rolig. DHW är så underbart eftersom det ÄR så overkligt,välpolerat och fyllt av intriger händelser som normalt aldrig skulle hända (eller det KAN ju hända rent teoretiskt). Det är lite av en drömvärld som får en att glömma sin gråa vardag ett tag :)

2010-03-03 @ 07:44:12
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vad jag vet så är bebisars leende en överlevnadsinstinkt till en början. De ler för att vi ler (härmar) och sedan ler de för att det får oss le vilket för dem betyder att vi är snälla och vänliga jättar som ska skydda dem från mammutar och leoparder. Sedan kan de såklart le och skratta när de ser något roligt men de där första kontakt-leendena är inget roligare än ren darwinism...

2010-03-03 @ 10:17:06
Postat av: Emmie & Wille

Jag kan bara hålla med om DHW... jag är inget fan! Alldeles för konstlat och krystat för min smak.



Sockersöt dotter ni har fått! Grattis! ♥

2010-03-04 @ 13:24:41
URL: http://emmieliving.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Freija & Loke.

Det är inte bara kvinnor som ser det min far är ett stort fan av Dhw ; ) Vet fler av de manliga könet som älskar dhw lika mycket som vi kvinnor.

2010-03-04 @ 18:43:30
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0