Jobbig natt



Ujja, de här natten har inte varit trevlig. Mait blir så tät i näsan på kvällarna och nätterna, värst är det frampå morgonen. Inatt var vi dessutom utan saltlösning, så jag har försökt kladda runt med bröstmjölk för att kunna rensa hennes näsa. Kladdigt och inte hälften så effektivt som saltlösningen. Jag har sovit korta stunder och vaknat så fort hon rosslat det minsta, vilket är ganska ofta även i sömnen. Jag är inte orolig för att det ska vara nått allvarligt för hon är då så pigg och allert och äter kanon bra. Men mammahjärtat oroar sig för att hon inte ska få luft när hon är så här förkyld.

Är det någon som har erfarenhet av näsdroppar för barn? Jag vet att det finns men har tyckt att saltlösningen räcker, jag börjar ändra uppfattning..

God Morgon!

Kommentarer
Postat av: lina

usch då, inte roligt med en liten som är krasslig. :/

vad fint här blev med nya designen! du fick till det tillslut. :)

2010-03-08 @ 09:06:53
URL: http://i-fokus.se/blogg
Postat av: mona

Hej och godmorgon! Detta är obruten mark för mig, ursäkta om det blir fel. Vad jobbigt för lillan att

vara så snuvig och dig med. Koksaltlösning gjorde

jag själv ibland. 1 krm salt + 1dl vatten, koka upp,

låt svalna, använd, (kort bästa datum). Nu längtar

vi så till slutet av veckan. Varför måntro? Krya

på er så länge. Kramar till er alla hälsar Mona



2010-03-08 @ 09:32:03
Postat av: Moa

Jobbigt att hon är så täppt! Jag förstår att du vaknar vid minsta grej, mammahjärtat är ju så.. Vi har än (peppar,peppar) inte haft förkylning i huset men jag har köpt hem både koksalt och avsvällande nässpray för bebisar.. Alla måste ju få sova även om man är förkyld.

Hoppas hon blir bättre snart!

2010-03-08 @ 10:36:45
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Catarina

Jodå, jag har erfarenhet. Min näsa är lite känslig så jag använder det mildaste nässpray jag hittat. För barn från sju månaders ålder.

Men det är ju ett tag innan våra småttingar får använda det...



Men jag ser att hon ovanför skrivit om nässpray för bebisar. Jag gav inte Alva någonting när hon var förkyld. Hon grät lite emellanåt och då rann snoret ut men jag önskar jag haft en sån där näsfrida. Jag ska skaffa mig en sån ifall hon blir snorig igen.



För oss tror jag att det är badhusbesöken som gör mig förkyld. (Alla dagisbarn som badar.) Sen får Lillan det. Så å ena sidan tänker jag att vi ska sluta bada, å andra sidan att någon liten förkylning bygger upp immunförsvaret. Så det är lite både ock, man vill ju inte att hon ska vara krasslig...

2010-03-08 @ 11:04:09
URL: http://ninna77.blogspot.com
Postat av: Kim

Bvc rekommenderade renässans näsdroppar när jag frågade.

2010-03-08 @ 14:45:22
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0