Middag


Jag brukar inte så ofta dela med mig av vad vi äter här hemma, men idag var det riktig smalmat och jag vet att det är fler än jag som är inne på den linjen. känner oftast att ideérna tryter men efter att ha sett på Jamie tidigare i veckan så kom inspirationen :-)

Lax med spenat och  fetaostsallad

4 portioner

4 laxfiléer

8 små potatisar
Till salladen behövs:

ca 1 liter färsk babyspenat ( finns på ICA i påsar)
4 dl gröna ärtor
1 citron
400 g fetaost
4 msk olivolja
salt och peppar

Börja med att koka potatisarna för det är det som tar tid.

Skölj spenaten och låt den rinna av väl.

Låt laxen ligga kvar i sin plast  och koka allt. På så sätt behövs det inget stekfett och man slipper krånglet med
att de går sönder när de kokas. Laxen är klar på ca 5 minuter

Blanda spenaten med (de tinade) ärtorna och smula sönder fetaosten, blanda.
Smaksätt salladen med olivolja, saften från citronen samt salt och peppar.

Serveras med fördel tillsammans med någon valfri röra. Här hemma blir det guacamole då det funkar kanon med den citronsmakande salladen och laxen!

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0