Soligt ute, soligt inne



Vi fick två helt underbara timmar utmed Ume älv. Idag är det riktig vårfeeling här i Umeå, på vissa ställen är till och med asfalten framme. Vad är inte vårlikt om det? Tror det är max 3 minus här idag, i skuggan alltså. I solen känns det som 20 grader varmt men om jag ska vara realistisk så är det mellan sju och tio, varmare än på länge med andra ord =) Det är en sådan dag då jag gärna sutit ute på isen och druckit kaffe i flera timmar, men jag övergav den idéen ganska fort, det är ganska mycket snö på isen om jag säger så, tror inte ens vår kära Emmaljunga klarat av den offroad körningen utan att köra fast, så vi tog en riktig långpromenad och njöt av solen i ansiktet och nästan ingen vind. Tror jag till och med fått lite färg på kinderna, välbehövligt efter dessa mörka månader vi genomlidit här uppe.


Ni ser själva va, blå himmel och gnistrande snö. För er som inte varit i Umeå eller inte är så hemma i staden så är det här en bild tagen nedströms Umeå centrum. så jag har ryggen mot havet ( 15 km bort) och kyrktornet som syns mitt i bilden är Vasakyrkan, Umeå stadskyrka. Till höger är älvbrinken på Ön, ett riktigt paradis. Fick vi några miljoner över skulle jag lätt kunna bosätta mig där, trots att det ligger i Umeå =)


Jag kände att jag måste knäppa ett kort på den här bäcken, isen måste ha släppt i veckan, när jag gick förbi där förra veckan så var den fortfarande täckt. Ännu ett vårtecken!


Vilden =)

Nu ska jag väcka Magnus som tar sig en lur efter förmiddagens seminarium. Han har lovat att baka vegankakor som inflyttningspresent till Janna, ska bli kul att se hur det går. Maitan ligger här i babygymmet och underhåller sig själv, väldigt praktiskt. Eller jag kanske ska skriva att mumin underhåller henne för det är ju ett babygym med mumin...

SOLig eftermiddag på er!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visst var det underbart ute idag!? Jag ska strax ta min andra promenad för dagen tillsammans med en kompis, man måste ju passa på!



Tack för tipsen om nattlampa och någonting för Amanda att titta på, vi har också funderat på det. Ska åka på Barnens Husoch Babyproffsen och titta om jag hittar någonting passande. Somnar Mait smidigt på kvällen?

2010-03-05 @ 15:04:05
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: Marie

Var gärna med i tävlingen på min blogg, du tävlar om en röd "hopp" ren för barn :) Kram!

2010-03-05 @ 16:48:42
URL: http://lillmian.se
Postat av: unique

Du börjar bli grym med kameran du =)



Jo, från 8-10 veckor fick vi börja, men kom i en liten grupp. 4 bebisar totalt. Underbart. 20 minuter badade vi nu första gången. Mycket för de små att ta in.

Ska Ni göra det sen?

Vi har ju inget badkar så tyckte det var en bra idé

2010-03-05 @ 17:31:54
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Kim

Var verkligen super skönt att komma ut. :) Så skönt här på landet, alldeles knäpptyst förutom några fåglars kvitter.



Det händer sällan att kläderna kommer in i garderoben, så vi är vana. ;)

2010-03-05 @ 17:55:44
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: natasha

jo allt bra här bara trött, haha själv? förstår det! kram

2010-03-05 @ 18:21:04
URL: http://natashalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0