Funderingar



Ibalnd är det verkligen välbehövligt att få surra va sig några timmar, inte minst att bara få känna sig som en del av en social konstruktion. Just nu känns det som jaget inte längre finns utan det är Maitet som har tagit över.

I båda de grupper med föräldrar ( läs mammor) jag umgås är det högt i tak och det går att lufta nästan vad som. Det känns så otrligt skönt för det är så välbehövligt! Även om barnen är det som fört oss samman är det när vi träffas ändå inte allt för fokuserat på blöjor, bajsrutiner odylikt. Visst vi delar med oss av erfarenheter och pratar om barnen men det finns ändå tid för att prata tjejsnack, vuxenproblem och shopping ( fast då mest barnklädes shopping.. ). Sen jag blev mamma så har det blivit så otroligt tydligt att fokus förflyttas från jaget till barnet. Nästan all vaken tid ägnas åt någon form av verksamhet som direkt eller indirekt berör Mait, inte enbart fysiskverksamhet utan även tankeverksamhet.. Till och med de få gånger jag gör något för mig själv så gagnar det Mait för det innebär att jag i slutändan har mer ork för henne, hon får en gladare och piggare mamma. Ganska otroligt hur mycket tid ett barn tar, vad gjorde jag av tiden innan vi fick Mait?  Kan nog skriva en hel roman kring ämnet prioriterinsordning och fokuspunkt från en småbarns morsas perspektiv, men ni vet ju alla (nästan) själva hur det är så den romanen har ni redan lagrad på er egen DNA hårddisk =)

Nä nu ska jag ta min Cola Zero och njuta av att Maitan sover fridfullt, att hennes förkylning är betydligt mycket bättre och att jag är nästan snorfri. Mina tankar går till Anna och Tove, krya på er fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0