Betula låter som en svordom


Betula, det latinska namnet för Björksläktet låter den här tiden som en stor fet käftsmäll. I alla fall för oss som bor i Umeå och är björkpollen allergiker, ingen bra kombination. Har sovit bra, Mait väckte mig först 8.15 så det går inte att klaga på det, men jag är tung i skallen, nysig, snorig, det kliar i ögonen och allmänt lätt retad i näsan. Förra året var första gången jag kände av pollensäsongen på riktigt och jag har i smyg gått och hoppats på att den starka reaktionen då berode på att jag var nygravid. Ja ni vet, gravid snorig och dan så skulle det förstärka allergin, men jag verkar ha haft fel för det är ingen mildare reaktion i år =(

Jag, vi, borde passa på att vara ute idag för det är grått och regningt vilket gör att pollenet inte sprider sig och allergibesvären brukar vara betydligt mildare de här dagarna. Men vem sjutton vill vara ute när molenen hålls uppe av småbjörkarna här utanför och det regnar tätare än min morgondusch? Skulle vara för en tur till Ica och handla lite tröst choklad, fast med min vanliga otur så blir jag väl allergisk mot den lagom tills jag kliver innanför dörren =) Skulle nog göra underverk för min vikt i och för sig.

Nu var jag väldigt pessimistisk inser jag, men det är inte bara soliga dagar i livet, eller hur? Ska faktiskt ta mig ut men först ska jag väcka hunden, den ni! Hur många hundägare behöver väcka sin hund för morgonpromenad?`Väldigt skönt att han inte står och flåsar oss i nacken vid 04.30 för en kissrunda. Trevlig tisdag!


Nyväckt Vilde vill INTE kliva ur korgen-

Kommentarer
Postat av: Anna J

mmm har också märkt av att pollensäsongen kommit igång nu:( brukar inte ha så mycket problem men ögonkli och rinnsnuva hör våren till numera. Började känna av pollen för 5-6 års sen och vissa år är jobbigare än andra. Är glad att jag slipper gräspollen än så länge, J kliar sig sönder och samman i ögonen på somrarna:(

2010-05-11 @ 10:40:21
URL: http://sensommar.blogg.se/
Postat av: Jennie

ja det behövs verkligen en dag inomhus med bara massa mys . :)

2010-05-11 @ 11:19:29
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/
Postat av: Nina

aha det har ja inte hört.. :(

theo hade mtk han med. men inte en kal fläck har han iaf.. så oroa dig inte!



kramis!

2010-05-11 @ 12:28:57
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Moa

Så ni har oxå tur med att ha en morgontrött hund! =) Våra är likadana, hur skönt är inte det... Inga problem att ta sovmorgon hela fm om det så behövs, dom sover som grisar allihop. =)



Hoppas du får bukt med allergin för inte ska du behöva sitta inne nu när våren äntligen är här på riktigt.



Sv: Ja, snacka om osis alltså... Vilya ska äta smärtstillande i 4 dagar så sen borde hon vara ok.. Fast idag mår hon mkt bättre efter sin tablett i morse..



Kram

2010-05-11 @ 12:33:14
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: lina & august

haha, sån där är vår freja också. sömntuta deluxe. under tiden som jag bodde i östhammar och sundsvall så har sebbes mamma hämtat freja mitt på dagen, när sebbe jobbat långdagar, för att hon ska få komma ut och rastas ute i stöcksjö och flertalet gånger har lena fått gå in i lägenheten - in i sovrummet där freja har snosat säng - och väcka (!!) henne eftersom hon inte hört att någon kommit in i lägenheten. hoho, ingen vidare vakthund heller. ;)

2010-05-12 @ 21:30:56
URL: http://i-fokus.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0