Dagens lunch


Blir rester från i lördags, kebabgryta. Tänkte jag skulle dela med mig av receptet för det är verkligen hur enkelt som helst.

2 paprikor
2 lökar
3 vitlöksklyftor
1 burk majs
kebabkött efter behag
1 burk valfria bönor ( kidney, kikärtor, black eyed peas. Välj själva)
2 msk olivolja
1 burk krossade tomater
1.5 dl cream fraich, matlagningsgrädde eller turkisk youghurt
1 tärning grönsaksbuljong

svartpeppar
salt
paprika pulver
vitlökspulver
spiskummin
chili
( kebabkrydda)


1. Koka ris

2. Stek kebabköttet och den hackade vitlöken i olivolja, tillsätt lök låt steka i ca 5 minuter. Tillsätt kryddorna (efter behag).

3. Tillsätt paprika, majs och bönor. Fräs upp snabbt.

4. Blanda i tomatkrossen samt cream fraichen rör om. Låt sjuda.

När riset är klart brukar grytan vara klar. Smaka av. Är den lite syrlig tillsätt ett naturligt sötningsmedel ( sirap, honung..) eller lite ketchup.

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Jennie

hihi . :) Vi har perfekta barn både du och jag ! :)

2010-05-03 @ 11:34:12
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Du är utmanad hos mig :)

2010-05-03 @ 13:33:09
URL: http://mammatillvidar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0