Iväg igen


Jag, Mait och Vilde tog en längre promenad i solen, helt underbart ute idag. Det är ljumma vindar och även i skuggan når termometern över 15 graders strecket. Umeå skulle få över 20 grader i helgen, det ser jag fram emot! Vi tog vägen förbi BVC också och Mait väger nu 6900 gram och är 66,5 cm lång. Dryga 300 gram och 2,5 cm plus sen förra gången för två veckor sedan.

Jag tänker lämna Mait med Magnus nån timme och fara på Maxi för en storhandling. Vi får som jag skrev i förra inlägget besök i helgen och det är kanske läge att i alla fall ha sallad och frukostmat hemma, eller vad tror ni? Behöver även inhandla ersättning och lite annat åt Mait. Har insett att sen vi började ge Mait gröt/mat två mål per dag så äter hon 1/3 del mindre ersättning. Väldigt trevligt att se när man står i kassan för ersättningen drar iväg. Ska nog ta vägen in på systemet också, det är ju trots allt helg, varmt väder och grillning som står på schemat, tänk så gott med en öl eller två =) Verkligen en av fördelarna med att inte amma. Nog för att Carslberg NA är god, men inte lika god som Staropramen eller ett glas rött.

Kommentarer
Postat av: sara

STOR flicka. Hon växer rejält :)

2010-05-12 @ 15:43:44
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0