Fundersam

I umeå har det varit en grovvåldtäkt för ganska precis en vecka sedan. Redan tidigt kom det ut en massa signalement på gärningsmanen. Flera av dem väldigt specifika; saknar ett halvt lillfinger, skelögd, rund näsa. Sen har det varit några som starkt jobbat emot varandra surfartyp och nån dag senare en glad motionär. I mina ögon är det väldigt stor skillnad mellan surfare och glada motionärer. För det första är surfar typen väldigt sällan en person över 30 år, medan den glade motionären snarare är över 60 år. Hur kan det komma sig?

Jag tvivlar starkt på trovärdigheten i signalementen, men vad kan ligga bakom? Hot från gärningsmannen. Känner de varandra sen tidigare? Vill hon sätta dit en specifik person som inte har med brottet att göra? Har hennes synintryck och möten från dagen skapat den personen i chocken efter brottet? Frågorna är många och det är bara två personer som har svaret, offret och förövaren,

Idag skriver VK att mannen väntade utan för Norrlands universitetsjukhus på en parkering
http://www.vk.se/Article.jsp?article=290956 på sitt offer. Kunde offret vara vem som helst eller var kvinnan redan "utvald"? Och hur får VK fram denna information? Polisen skulle jag tro, men varför släppa så mycket info så fort. Redan efter 24 timmar flödade Umeås lokalamedier över av signalement, platser och andra iaktagelser. Brukar inte sånt sägas försvåra utredningarna?

Jag tycker hela den här "historien" känns fabricerad och det är stora bitar i den som känns väldigt malplacerade, hoppas jag har fel...

Kommentarer
Postat av: krillan

brr... ryser bara jag tänker på det där.

2009-07-12 @ 00:21:36
Postat av: Liw

me to :(

2009-07-13 @ 15:46:35
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0