God eftermiddag


Tack för era stöttande kommentarer, precis som ni "förutsåg" så har dagen förlöpt utan problem. Det känns så kul att undervisa, det är de här gångerna jag VET att jag verkligen gjort rätt yrkesval :)

Är lite små lurig i skallen, tror det beror på en ljudnivå jag inte riktigt är van vid och att en lektion på 70 minuter gärna gör klassrummen smått klaustrofobiska när det kommer till tillgång på syre. Är nog mest en vane sak =)
Det var heller inte helt lätt att vara på stående fot hela dagen, Ärtan har bökat runt ganska bra i mina nedre regioner med smärta och ilningar som följd, not nice. Har även fått problem att gå i trappor då det gör så ont i just bäckenet när Ärtis bökar. Tur de har hiss på skolan :)

Dagens snackis i mina klasser var om jag var gravid eller bara fet, sa inget när jag startade lektionerna, tyckte inte det var väsentlig information, men det var det nog för när de fick svaret så blev det lugnare. Roligt med ungdomars funderingar kring det här med graviditet och barnafödande. En del frågade direkt vad den lill* ska heta, andra vilken färg vi ska ha på barnvagnen och nån tredje om jag hade ont någonstans. Och så självklart, om jag fått några crawings...

En bra dag i skolan ska nu följas upp med potatis, fiskpinnar, morröter och remouladsås. Sen blir det till att bevista the muppet show idag står det besök av polishundar på schemat, kul kul :) Kanske kan få lite tips på lydnadsövningar för Vilde, det skulle behövas en kraftansträngning från min sida vad gäller hans lydnad. I och med att jag inte orkar med att promenera som vanligt så blir vår träning lidande då M får dra det tunga motionslasset och han inte kör lydnad utöver det vanliga med honom...

Vi "hörs " senare, men fram tills dess trevlig eftermiddag och kväll till er alla =)

Kommentarer
Postat av: Familjetankar

Du verkar väldigt aktiv med mycket:) Läser du till lärare? Kram

2009-09-28 @ 16:46:41
URL: http://familjetankar.wordpress.com
Postat av: Emelie

Haha! KÄnner igen när man satt bakom skolbänken och tisslade och tasslade om lärarstudenter :-)

2009-09-28 @ 19:52:16
URL: http://fambabunovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0