Jag ska bli stjärna



Fr v: Zara, Olivia, Nikita, Marcus, Oscar och Teodor Foto: TV4

De satsar mot stjärnorna

På tisdag drar Jag ska bli stjärna igång, serien om sex unga stjärnskott om har stora mål och siktet inställt på framgång.

(text och bild från tv4.se)

Är det någon mer än jag som kollar på fyrans nya program Jag ska bli stjärna?  Handlar om sex barn som har stort "stöd" av sina föräldrar för att bli någon inom sin sport eller sitt intresse. Helt sjukt, trodde sånt här hörde hemma i USA men tydligen inte. Snacka om att använda sina barn för att förverkliga sig själv. I vissa fall vill säkert barnen också bli stora inom sitt område, men har inte föräldrar ett ansvar att banen ändå lever med båda fötterna på jorden? Hur nyttigt kan det vara att som sjuåring satsa många många timmar i veckan för att bli "stjärna". Nä usch och fy, det är, i mina ögon, stor skillnad mellan att vara en stöttande förälder och en självförverkligande förälder.

Kommentarer
Postat av: krillan

Liw!! såg just att det bara är 22 dagar kvar :D time flies! kram

2009-12-01 @ 22:53:23
Postat av: Jennie

Börjar det nästa tisdag ? hur dags ? Jag tycker om lilla Zara så mycket ! ;) hihi .



Åh , uschannamej , har ni varit sjuka . Är det bättre nu ? Nej det är verkligen inte bra kombination , får hoppas det snart går över helt , så du bara kan samla energi .



Här är det bra . Fast imorse kräktes jag som en tok , jag vet inte varför och det gick över lika fort som det kom . :S konstigt , jättekonstigt .



Kramar i massor ,.

2009-12-01 @ 23:46:49
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Emma

jag tycker det är häftigt.. jag hade själv velat att mitt barn skulle få uppfylla sin dröm.. Fast jag tror det räcker att vara en stöttande föräldrer i de hela att "stå bakom när barnet faller" och stötta så den får självförtroendet på topp igen..



Jag tyckte programemt var bra..vad tyckte du?

kram

2009-12-02 @ 07:31:29
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Emma

jo, det är ju dax när som, men vi får se när den hade tänkt att titta ut.. Jag går och väntar på "TRollbolls signaler" hehe.

2009-12-02 @ 07:32:03
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Tella

Ja, sjukt program verkligen. Okey att man uppmuntrar sina barn att bli duktiga i ngn sport eller dyl som de är intresserade av men vissa föräldrar verkar anamma detta till den grad så det verkar osunt. Stackars barn! Jag tror att många ggr så vågar inte barnen sluta med ngn sport eftersom förväntningarna är så höga från föräldrarna och de klarar inte av att stå emot. Jag tycker dessutom att dte är skamligt av tv4 att göra ett program av detta.. känns som att det är ett sätt att normalisera detta beteende som faktiskt är riktigt sjukt.



Usch!

2009-12-02 @ 09:20:27
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: unique

Kan inte titta på det utan att bli förbannad..

2009-12-02 @ 09:27:32
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Anonym

Hej Liw! Jag ser i ett av dina tidigare inlägg att du handlat på Tradera. Gissar att du gillar att göra fynd och tänkte därför rekommendera dig att bli fan på en site på Facebook där du dessutom kan vinna pengar att shoppa för om du tipsar om bra fynd!

www.facebook.com/fyndjakten

2009-12-02 @ 10:02:53
Postat av: Jennie

ja det nog något sånt , fy vad hemskt det är & kräkas ! :(



amen ,åhh ! Jag som ville se det , missade jag ju nu då ! :( Nästa vecka ska jag kolla då :) Var det bra ?



kram !

2009-12-02 @ 14:47:39
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Josefin

Jag håller med dig Liw. Det är en sjuk programidé som man inte förväntar sig att finna på svensk TV, men vi har snart allt som USA har på TV. T.ex. repriser på Paradise hotel där dom öppet har sex framför kamerorna på tider då barn inte gått och lagt sig ännu. Sånt blir jag också arg på.

2009-12-03 @ 21:19:08
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0