(FL- )häxor i sitt esse

 




Hmm, när vi blev gravida skaffade jag ett konto på FL ( familjeliv.se). Men det är först nu jag kan uppskatta vad FL har att erbjuda. Det finns hur mycket roliga trådar som helst att följa, det roligaste är att oftast blir den som startat tråden och  har en seriös fråga eller fundering, blir totalt mobbad av hundratals rabbiata FL-häxor. Ni förstår att jag är jävligt ironisk nu eller? Jag hoppas det!


Familjeliv är nog det största communityt för "vuxna" i Sverige, i alla fall för föräldrar och andra som suktar efter barn. Hur kan det komma sig att det i ett forum med merparten "vuxna" är en otrevligare stämmning än om vi kikar runt i forumen på t.ex. apberget, lunarstorm eller QX. Det verkar inte finnas några moderatorer överhuvudtaget så ALLA sätt att trycka ner någon som i mitt tycke gjort fel, uttrycker en avvikande åsikt eller bara formulerar sig lite klantigt är tillåtet. Nätmobbning när den är som värst! Hur fan kan man bedriva en kommersiell sajt utan att ta något ansvar för att den fungerar. Nu sitter det säkert läsare som tycker FL är helt underbart, varsegoda.

En annan sak jag kan störa mig något fruktansvärt på vad gäller FL är att det är så intolerant. Om någon har en fundering och vill ha hjälp och stöd har personen i fråga redan insett att det är något fel, kanske till och med är det personen i fråga som är roten till problemet. Men varför kan inte folk då vara konstruktiva istället för att kasta skit åt höger och vänster. Vad är det som ger er rätten att  kasta första stenen? Ett tydligt mönster jag ser i nästan alla trådar är att det finns tendenser att välja att missförstå varandra i en diskussion bara för att få gapa ännu mer, moget, jävligt moget! Speciellt när de väljer att posta anonymt, att det ens är möjligt tycker jag säger det mesta om hur mycket skaparna av FL bryr sig om vilken stämning som råder på sajten och i forumet.

Tyvärr är det så att trots min avoghet mot denna slags mobbingsajter, som det faktiskt handlar om när det kommer till FL, är svåra att hålla sig undan från. Det är jäkligt kul att smygläsa i trådar och ibland påpeka just det faktum att folk är intoleranta FL-häxor som borde fundera på vad som gått fel eftersom de är så jäkla bittra. Så vem är jag att kasta första stenen? ;-)

.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Fast det privata trådarna är jättebra på sätt och vis för vissa ämnen skulle man verkligen inte våga diskutera öppet. Som pinsamma gravidkrämpor osv. Speciellt om man inte gjort sin användare särskilt anonym.

Men det är ju synd när folk använder sin anonymitet på fel vis bara för att våga smutskasta andra och inte behöva stå för det. Det är helt klart ett vuxendagis på många ställen på FL.

2009-11-23 @ 09:43:08
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Josefin

På torsdag bär det av tillbaka till jobbet. Så nu försöker jag skynda mig bocka av listan på allt jag hade tänkt hinna göra medan jag var sjukskriven. Jag har knappt gjort nåt dom här fyra veckorna känns det som. Man har verkligen fullt upp även som sjukskriven. På nåt vis känns det inte riktigt legitimt att tacka nej till att hitta på någonting när man är sjukskriven. Man har som inget att skylla på när man har så mycket tid. Istället hinner man knappt nåt mer än att bara umgås med folk. Motion och min "att göra"-lista har blivit helt åsidosatt denna sjukskrivning.

2009-11-23 @ 10:38:32
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Linda

Jo hörredu, det är full rulle i magen största tiden av dygnet.. Magen ser ut som en, ja jag vet inte vad när han håller på. Den går i vågor som på havet, lite kul ;p

2009-11-23 @ 10:57:54
URL: http://lindamadelen.blogg.se/
Postat av: karolin

Ja går man in i forumet med allmänna trådar bara, så hittar man allt möjligt från folk som tror att de har värsta höga iq:t och ääälskar att trycka ner folk. Extra roliga är ju de här religiösa trådarna som kommer en efter en där man först går på troende, sen ateister, sen troende igen osv. Herregud säger jag bara. Jag vågar knappt öppna trådarna längre för jag vill inte veta hur folk beter sig mot varandra.



Går man däremot in på trådar där man följs åt till Bf eller Bim eller liknande, då kan det vara rätt vettigt tycker jag. Men så fort det handlar om vetenskap då spårar det ur för min del. Det blir ju så när alla verkligen vet allt.

Kram

2009-11-23 @ 11:48:54
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: linda

Sv.

Jaaa Jag hoppas det.. åhh det är inte långt kvar för er nu, Spännande..

Jag har väl inte heller så lång tid kvar undra varför det känns så?

kram

2009-11-23 @ 12:46:49
URL: http://lindahh.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag finns också där :)

2009-11-23 @ 18:59:20
Postat av: Babybloggen

Ja visst finns det en massa skit på FL, men inte BARA skit tycker jag. Jag följer några trådar där folk med samma BF följs åt och även en för staden jag bor i. Toppen! Men värre blir det när man läser de där trådarna om "allt och inget" och där alla tror sig veta bäst. Dessa trådar ska man egentligen bara skratta åt... :-)

2009-11-23 @ 19:44:49
URL: http://babybloggen.wordpress.com
Postat av: Liw

Babybloggen: Hittar ingenstans jag kan kommentera hos dig :(



Även jag följer en sån "BF i min stad tråd" och den är helt ok. Och visst FL är i mångt och mycket bara att skratta åt, MEN det jag inte kan förstå är att det är vuxna människor som är aktiva i den sandlåda det är. Det faktum att många inte kan vara konstruktiva i sina kommentarer utan använder andras olycka, felsteg och okunskap för att bygga upp sin egen självkänsla trodde jag hörde till tonårstiden, men icket!



Kul att du läser min blogg förresten :)



// Liw

2009-11-23 @ 21:12:47
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Liw

Anonym: Det gör nog de flesta ;-) Synd att du kommenterar anonymt bara, tycker om att veta vilka som läser och tycker till ;-)



Liw

2009-11-23 @ 21:14:16
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0