God natt




Har precis landat hemma efter ännu en kväll på Ungdomsgården. Som vanligt kul att gå till jobbet och lika skönt att gå där ifrån =) Inte så många besökare ikväll men ljudnivån har ändå legat ovanför taket, blir lätt så när ett 15 tal grabbar i åldern 14 - 16 år ska snacka ikapp. Tänk att allt vi ber dem om ska följas av en motfråga. Hur ofta kan samma person ( läs tonåring) säga Varför på en kväll, that´s the question!
Kom på jobbet med lätt känning i skallen, som tur var lät min snälla kollega mig fara hem efter alvedon mitt i körslaget så värken dämpades och nu är jag pigg i skallen igen. Har dock en faslig snuva så jag tror det är en redig förkylning på G. Skulle egentligen vara ganska skönt då den legat och gnagt i skallen i flera veckor men inte brutit ut på riktigt än.. Typiskt om det blir under praktiken bara.

Har funderat på en sak hela kvällen och skulle vilja höra vad ni tror. När jag är ute på ungdomsgård och på skolorna så är de flesta som arbetar i dessa miljöer oftast väldigt uppdaterade och unga i sitt sätt och sin person. Kan det vara så att när man jobbar med ungdomar håller man sig yngre? Om så är fallet, varför är inte tanterna på soc, försökringskassan och arbetsförmedlingen det då med? De arbetar ju också till stor del med barn och unga.. Kan det ha att göra med att när man mer direkt jobbar med/för ungdomar så är det ett "kall", det är nog inte många som väljer att plugga 4,5 år till lärare om man inte känner att det är så rätt. Kan jag vara rätt ute eller är det bara personligheterna som samlas på samma ställen , eller snarare de personligheterna som söker sig till de yrkena...

Kollade även på körslaget på UG ikväll, kändes som Idol fast för körer. Team Pontare är det "lokala" laget här uppe, och ja, i Norrland är 14 mil lokalt :) Tyckte de var duktiga men mina två absoluta favoriter var Team Stefan och Team Ola. Me like manskörer och Stefan är ju bara så härlig, så otroligt enkel på nått komplext vis =)
Team Amy var dock lika off som Camilla var som wildcard igår. Snacka om att slakta två bra låtar!

Nä nu säger jag god natt och önskar er alla en bra start på söndagen. Kram =)

Kommentarer
Postat av: emma

hittade ni ngn bil? vi ska ju också köpa bil och jag frågade när han hade tänkt göra de, för nu börjar de ju bli dags om man ska skaffa ngn innan snön och allt sånt faller ned.



Vad skönt att duf ick gå hem fårn jobbet. Vila hvuudet:)

2009-10-04 @ 09:00:11
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Tella

Jag är socionom och arbetar inom soc och det handlar nog mer om tidsbrist och arbetsfördelning än att man inte har ett "kall". Jag vet att soc utökar tjänster som kallas för "resurspedagoger" som söker upp ungdomar, vistas i dess miljö och dessutom upptäcker eventuella brister och arbetar direkt till ungdomen. Är man ex "soctant" så handlar det mkt mer om handläggning av uppdrag och koppla ihop nätverk runt ungdomen osv. Jag tror att det finns mkt brister men som handläggare kan man inte vara överallt. Men jag tycker iallafall att det är bra initiativ av umeå kommun att börja med dessa resurspedagoger eftersom de har väl insett hur viktigt det är att vara uppdaterad om ungdomen och på ngt sätt "infiltrera" sig i deras värld. :)



Ha en fin dag!

2009-10-04 @ 11:00:44
URL: http://tellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0