BM, igen..

Efter besöket hos BM nu i eftermiddag känner jag mig mycket lugnare. Allt såg normalt ut, men hon tröck även på att en undersökning är färskvara. Om jag får regelbundna sammandragningar eller sammandragningar som gör ont ska jag ringa förlossningen, samma sak gäller om det börjar trycka nedåt i bäckenet. Men allt såg bra ut nu! Inga förändringar på tappen och Ärtan låg inte med huvudet nedåt. Dock så sa hon åt mig på skarpen att dra ner på tempot. Inte får jag lyfta längre heller och hon avrådde från fysiskt ansträngande sysslor, så det blir nog inga fler pass på taxi för mig innan Ärtan är här med oss. Hon sa även att nästa gång vi ska på besök ska vi fixa en läkartid för konsultation. I och med att jag tänkt jobba november/december eftersom jag inte kan läsa någon kurs då, kan det bli frågan om sjukskrivning eller havandeskapspenning då om min kropp fortfarande säger ifrån. Får nog börja fila på ansökan om havandeskapspenning redan nu :S

Kommentarer
Postat av: karolin

Hej, ja den växer så det knakar! Jag blev ganska uttittad när skolan började igen och folk såg att det fanns en mage där. De vågade nog inte riktigt fråga om det var en bebis eller för mycket mat därinne :P



I övrigt mår vi prima, ännu bättre nu med två tentor avklarade, så hiiimla skönt!

Såg att du fått sammandragningar, hoppas det inte blir värre nu bara. Själv fick jag en blödning förra veckan som skrämde livet ur mig men den gick över så det var ingen fara med det. Hoppas det blir samma för dig! (att det går över alltså, inte att du får en blödning) Inget skoj att få en bebis NU som får ligga i kuvös och grejer :(



Kram

2009-09-01 @ 16:35:22
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja , börja i tid , de har ju sitt egna lilla sätt att hantera oss "normala" människor , hu för försäkringskassan . :O

De har dessutom en behandlingstid som heter duga !



Skönt att allt såg bra ut , och JA DRA NER PÅ TEMPOT !

2009-09-01 @ 17:11:34
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Pimmi

Hej!

Vilken fin blogg du har, gillar din header.

Skulle du kunna rösta på mig i veckans blogg?

http://caroliinadenfiina.blogg.se/2009/august/veckans-blogg.html#comment

2009-09-01 @ 20:51:26
URL: http://pimmi.blogg.se/
Postat av: AnnaH

Skönt att allt såg bra ut idag.

Tyvärr är ju havandeskapspenning svårt att få men söka ska du absolut göra så snart du bara kan. Inom handels, där jag jobbar, nekas man HP även om vi jobbar stående hela dagarna, jobbar ensamma utan möjlighet till rast eller toalettbesök några timmar per arbetspass och tunga lyft i samband med uppackning och lagerhantering (lyften måste överstiga 20 kg för HP). Sjukskrivning är betydligt lättare att få igenom och för din del ska det inte vara några som helst problem.

2009-09-01 @ 21:27:15
URL: http://annaharr.se
Postat av: karolin

Ja, idag fick gick det upp för mig att det egentligen var uppenbart att jag var gravid för en klasskompis klappade mig på magen och frågade när bebisen skulle komma. Jag vart helt ställd för ingen har sagt så innan så jag ba " eehhm, jaaaa...alltså...ehh..december..." Precis som om att jag inte visste exakt när den skulle komma haha! Men de flesta tycker att det ska bli mysigt med en bebis i klassen så det känns skönt. Nu är det bara tjejer i min klass så det är väl kanske en bidragande faktor (för att vara fördomsfull för alla tjejer äääälskar ju bebisar :P ) men iallafall :)



Kram

2009-09-01 @ 21:35:59
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0