Drömmar


Natten har varit konstig inte enbart har dottern gnölat efter nappen ett flertal gånger vilket jag inte alls är van med, jag har även drömt ångest framkallande drömmar om släkt och vänner. Inatt har jag drömt att ingen i släkten hinner träffa Mait någon mer gång innan hon lär sig gå! Även att hon aldrig kommer vilja sitta i mina föräldrars knä för att hon är så blyg, även Magnus föräldrar råkade ut för samma behandling. Det var enbart mamma och pappa som dög, jämt! Tror det är någon slags reaktion på gårdagens framsteg, att vi bor så långt från släkt och familj samt att vi om mindre än en vecka packar Guldrun för nya äventyr med just släkt och familj =)
Min ångest släppte dock när jag loggade in på bloggen nyss och möttes av min mors kommentar till inlägget som är länkat ovan. Jag har ju bloggen! Alla våra nära och kära följer vår vardag minutiöst, inte nog med den konstanta uppdateringen kring vad familjen gör, de får följa med på Maits upptäcksfärd genom livet. Det som inte går att få är kontakten med Mait och det är för hennes skull som ångesten ändå ligger kvar denna onsdags morgon.

Ni som har nära ( lagomt avstånd som inte är FÖR nära) till era familjer, kom ihåg vad lyckligt lottade ni är!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0