Förmiddags lur



Det blev en kortare förmiddags vila för både mig och Mait nyss. Väldigt välbehövligt! Jag har en otrevlig huvudvärk efter nattens spring och Maitan behöver nog sova så hon blir kry igen. Använde mig nyss av Monas recept på saltlösning ( dum jag är som inte tänkt på det innan, gör ju alltid saltlösning själv när jag har ögoninflamation) och nu är lillan genast lite mindre tät, får se hur länge det håller i sig..

Egen saltlösning är hur lätt som helst att göra. Koka upp 1 kryddmått salt med 1 dl vatten. Det är ingen idé att göra några mängder för det håller sig bara ett dygn sen måste nytt göras. Så då slipper vi köpa saltat vatten för dyra pengar. Ett tips om man kokar egen saltlösning är att ha små sprutor i plast hemma, de är fin fina att spruta in saltlösningen i näsan med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0