Att förena nytta med nöje


Gårdagen var ett typiskt exempel på ett bra sätt att förena nytta med nöje. Jag hade en jätte trevlig dag och kväll på jobbet. Fullt ös medveslös. Inte bara är det ROLIGT att jobba, det är nyttigt för vår ekonomi men framförallt är det en så jäkla bra erfarenhet att ha med mig när jag ska ut i skolorna på riktigt. Det är inte så lång tid kvar, så det är bäst att få ihop nått att konkurera med =) Jag förenade även nytta med nöje på så sätt igår att jag var ansvarig för att knäppa kort från kvällen. Kort knäppte jag, både bra och dåliga. Är sjukt nöjd med några stycken faktiskt, men nästan mer nöjd med de stora antalet dåliga för jag lärde mig massor. Inte bara om kameran utan rent fototekniskt, bländare och slutare och så vidare. Att knäppa bra kort på Mait är inte särskilt svårt ännu då hon är så pass stilla men att knäppa på ett glatt gäng 15 - 20 åringar som dansar disco och få bra kort är inte helt lätt. Inte heller är det helt lätt att knäppa kort på deras framträdanden. Om jag använde blixten försvann känslan i korten och det såg ut som lysrören var på. Utan blixt däremot blir ljuset kanon, men lite för rött och det var svårt att få bra och tydliga kort. Men misstagen är det jag lär mig av, nästa gång kommer dubbelt så många kort bli riktigt bra!


En närbild av dukningen


Discot är i fullgång men den här killen tar det lugnt




Det är inte helt lätt att få dem att göra som man vill, men det är ändå
en snygg bild.


Rockstar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0