Ensama fredag


I hela Umeå är det fest ikväll. För studenter och den lite yngre generationen är det Brännbollsyra med tillhörande festligheter, för den lite äldre delen av befolkningen är det Nordic Rock i helgen med tillhörande öltält, det är examens fester till höger och vänster. Ja ni hör, alla verkar vara ute på galej. Inte jag, ja en int bitter, nej då. Det är faktiskt ganska skönt att ha en så bra anledning eller kanske orsak, svårt att välja vilken, att stanna hemma som Mait ändå är. Det är skönt! Skönt att få slänga sig i soffan i sunkiga myskläder och bara glo på film. Har avverkat två stycken halvtaskiga rullar hittills och funderar på att se de två sista avsnitten av Cougar Town. Men det är ju min och Magnus serie som vi gosar upp oss i soffan för att se och ikväll fattas han mig. Han är inte ute och gör stan osäker med en öl i handen utan han gör den snarare säkrar i sin taxi.. Men det är alltid lite surt att sitta själv en fredag och veta att jag även måste gå och lägga mig själv. Sover aldrig så dåligt som när jag inte får somna bredvid Magnus. Du fattas mig ikväll älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0