Mamma is the shit


Mait är ganska gnällig idag, funerar lite på vad det kan vara. Ingen feber, inte ont någonstans utan bara ett stort behov av kramar. Kanske kan vara tänder men det känns lite tidigt. Vi får helt enkel vänta och se.

Appropå ingenting så var vi upp på jobbet och sen in på ICA för att handla. När jag kom ut från ICA står Vilden och skäller, skyndar mig ut och då är det en nöt som försöker få sin dotter i 4-5 års åldern att hälsa på Vilde. När försvann det sunda förnuftet? För mig är det självklart att INTE hälsa på en hund som sitter kopplad, känd som okänd. Man vet aldrig hur en annars snäll hund reagerar när den är kopplad. Vilde till exempel känner sig väldigt trängd i den situationen, när han var ca 8 månader var det några små grabbar som slog honom med pinnar utanför just den ICA butiken. Inte konstigt att han inte låter främlingar hälsa när han sitter i koppel. Tycker i och för sig att det är lite av ett sundhets tecken att inte låta vem som helst komma nära, däremot är det synd att folk inte förstår hur illa det kan gå när en hund blir skrämd eller känner sig trängd. Ännu värre är det att föräldrar låter sina barn och kanske i vissa fall uppmuntrar dem hälsa på okända hundar. Det är ju i slut änden jag som åker på skiten om det händer något med min hund MEN borde inte vuxna ha så mycket vett att de lär sina barn att inte hälsa på hundar innan de fått okej?

Kommentarer
Postat av: Josefin

Håller med dig fullt. Man hälsar inte på främmande kopplade hundar och SÄRSKILT inte uppmuntra ett barn att göra det.

2010-05-21 @ 17:11:44
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Ros-Marie

Kan bara instämma om oförstående vuxna.

Vi säger nej när någon vill att barnet ska få hälsa på hundarna. Hoppas personen idag lärde sig något om hundar som står bundna!

Mait kan gått och väl vara på gång med tänder... eller så har hon en "dålig" dag.

Ha det så gott, kraam!

2010-05-21 @ 17:26:49
Postat av: Jenna - I väntan på våran flicka!

Det där var nog det vettigaste jag läst idag! Håller helt med. Även om hunden ser snäll ut så kan den som sagt känna sig trängd och osäker i vissa situationer. Tråkigt att sånt aldrig räknas in och det alltid är hundägaren som får skulden!

2010-05-21 @ 17:42:26
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/
Postat av: Moa

Har hänt mina hundar med... Inte bara barn utan andra hundägare har försökt släppa fram sina hundar att hälsa på min kopplade ensamma hundar!!



Pricken skäller alltid i högan sky för han hatar att bli trängd..



Man undrar ju va det är för idioter rent ut sagt!!

2010-05-21 @ 17:46:52
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Moa

Har hänt mina hundar med... Inte bara barn utan andra hundägare har försökt släppa fram sina hundar att hälsa på min kopplade ensamma hundar!!



Pricken skäller alltid i högan sky för han hatar att bli trängd..



Man undrar ju va det är för idioter rent ut sagt!!

2010-05-21 @ 17:47:04
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv
Postat av: Josefine

Håller med. Är det något jag lärt mina barn som har med djur att göra är att man inte hälsar på en hund man inte känner utan att prata med ägaren först. Många gånger är det banne mig så att människor som blir bitna av hundar får skylla sig själva i någon mån.

2010-05-21 @ 17:51:09
Postat av: lina & august

sånt där blir man så less på! precis som du säger, man vet aldrig hur hunden reagerar i en sån situation. samma med föräldrar som låter sina barn springa fram till ens hundar när man är ute på promenad. man frågar först, och så får ägaren avgöra om det är ok eller inte. vi har för övrigt råkat ut för att våra hundar blivit matade med ett helt kycklingskrov - dvs alla ben från en grillad kyckling - utanför ica. några ungar som tyckte det var en jättebra idé och cyklade iväg när de såg att vi kom ut. vi fick vara rädda i nåt dygn efteråt att hundarna skulle ha tuggat sönder benen i flisor och att de skulle ha satt sig/skurit i magen eller tarmarna. men det gick bra...

2010-05-21 @ 18:01:24
URL: http://i-fokus.se/blogg
Postat av: Gabriella

Fy fasen för sådanna ungar som gör så mot djur! Öron hängning på dom!

Känner samma som dig där!! Vi blev uppfostrade till att inte klappa främmande djur om inte ägaren va med !

Tror det kanske e tänder på g?! Min lilleman fick sin 1a när han va knappa 5månader! Nu har han 2 nere snart kommer de övre med!

Trevlig helg på er!!

2010-05-21 @ 23:05:02
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Magda.

Men vad är det för idiot förälder?!?

Hoppas Vilde inte blev alltför stött!

2010-05-22 @ 09:34:54
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: Kim

Det finns tydligen gott om idioter!

2010-05-22 @ 11:21:43
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0