Promenad


Vi tog bort liggdelen ( mjuklift) ur vagnen för två veckor sedan. Dels blev det för varmt för Mait att ligga i den och sedan var hon allt mer vaken när vi var ute och gick. I och med att hon då var så pass stor att hon inte for omkring i sittdelen kunde vi lika gärna ta ur liften. Efter två veckor med den så har jag verkligen insett vilken kanonbra sittvagn Emmaljunga Cerox är, den är absolut inte dålig med liften heller men när vi vänder handtaget så att Mait sitter framåtvänd så får vagnen en helt annan tyngdpunkt och är lika lätt manövrerad som något av alla de UFOn som kallas barnvagnar ;-) Är så tokigt nöjd med att vi köpte en fyrhjuling med fasta hjul. Inge krångel och vi tar oss fram överallt. Idag promenerade vi halva sträckan i skogen på små skogsstigar, funkar kanon!


Kommentarer
Postat av: AnnaH

Håller helt med! Det är inte så ofta jag vistas i trånga butiker så fyra fasta hjul var ett självklart val för oss. ;-) Dessutom är fjädringen mycket sämre på vagnar med svängbara hjul = sämre åkkomfort för barnet. Svägerskan bytte bort sin nya Phil&Ted mot en begagnad CityCross efter att ha provkört vår vagn och förälskat sig i fjädringen.

2010-05-27 @ 14:20:44
URL: http://annaharr.se
Postat av: Annika

Håller med både dig Liw och Anna, vi har en City cross som vi älskar! Längtar tills det är dags för sittdelen till Nilas, snart så :)



Egentligen "går" det inte att lösenordsskydda bara vissa inlägg, eller rättare sagtså finns det ingen sån funktion. Men jag har skapat en underblogg till min blogg somär lösenordsskyddad och så länkar jag till den när jag vill skriva ett lösenordsskyddat inlägg. Lite bökigt är det men det passar mig bättre än att hålla hela bloggen öppen alt. låsa hela bloggen, och jag vill helst inte byta bloggportal.

2010-05-27 @ 16:30:45
URL: http://familjendunder.blogg.se/
Postat av: carola

jag hade twin cerox 04 när vi fick tvillingarna, både vi och alla i tvilling gruppen hade problem. Var visst första året cerox fanns så nu är dom nog bättre.



Har inte provat med sirap så jag törs inte svara på det, provar du så kan du ju berätta sen.



Hoppas er dag varit bra. Vi har haft skiftande väder, soligt men lite kyligt i luften.

Kramisar och sussa sött

2010-05-27 @ 20:19:29
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0