Australia





Som jag skrev igår kväll så kollade jag och M på film, när jag skrev inlägget var vi i valet och kvalet. Valet föll på Australia, en film vi länge tänkt se och här fanns den ju på DVD :) Jag brukar inte ha problem att kolla på långa filmer, men igår var det helt ogjort så efter en knapp timme av de 2 timmarna och 39 minutrarna som utlovades så stängde vi av och gick och la oss. För att detta inte skulle bli aktuellt ikväll igen, började vi kolla film väldigt tidigt istället och såg resten av filmen.
Om jag ska försöka mig på någon slags recension så är det just längden jag tycker är den största nackdelen. Filmen är sevärd, inte mer med det, men känns lite långrandig. Förstår mycket väl varför den kom när den kom. Den handlar om hur aboriginerna har blivit bestulna på flera generationer barn, kultur och rättigheter. Och så klart är det en snaskig kärlekshistoria och lite krig.



Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Ja, tänk att det var en riktig bebis där inne! Svårt att rikigt förstå allt det här faktist... men det smälter in för varje dag som går:)



Här vilas det mycket, det behövs kan jag lova! Tänk inte att du ska göra nånting den första veckan efter förlossningen för det orkar man inte.

Kramar

2009-08-17 @ 23:08:07
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Sandra

Godmorgon, jo med lägenheten hoppas jag nu på det bästa! Och svampen blir nog bra i år tror jag, själv varken plockar jag eller äter svamp :) Kommer ihåg när mamma drog med mig ut i skogen när jag var liten hon tyckte det var superkul ocskå att plocka svamp, det enda jag kommer ihåg är pissmyror haha :) Verkar så mysigt nu när jag själv kommit upp i åren lite, men med tanke på att jag inte äter den sen är det ju ingen idé att bege sig ut :) Kunde tänka mig att Australia var ganska seg, tycker de flesta seriösa kärleksfilmer med Nicole Kidman är sega. Men jag måste också hyra den! Hoppas ni har en härlig dag kram

2009-08-18 @ 07:07:44
URL: http://alexxandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0