Det regnar

Som tusan! Precis 10.41 började himlen öppna sig och har fortfarande inte slutit sig. Vet den exakta tiden för vi var till farmor och frös in gårdagens skörd av svamp och bär, hela 9 dl svamp i färvällt tillstånd, 5 liter körsbär, lite röda vinbär och 2 liter svarta vinbär. Stod och kollade mobilen för mina kusiner hade sagt att de skulle anlända 10.30.
Hur som, i och med att det regnat som tusan så har vi suttit inne och snackat skit och  spelat tjuv och polis. Nu har vi precis avlsutat middagen och väntar på att två av våra tremänningar som bor i byn ska komma hit på spelkväll. Ska nog bege mig ut i regnet och plocka några äpplen så blir det äppelpaj till kvällsfika :)


Ha en trevlig kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Annika

Nu blir jag riktigt avundsjuk! :) Ska gå ut i trädgården och kolla imorgon om några av björnbären är mogna. Kanske lyckas jag hitta några mogna äpplen oxå. Ha det bäst! kram

2009-08-18 @ 21:05:36
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: AnnaH

68 gissar jag blir alldeles för stort. Tror gott att 62 räcker hela vintern för H&M har stooora overaller. Som sagt, dottern hade 62 mellan 4 - 6 månader och då var hon stor som en normal 10 månaders när hon slutade använda den. Fördelen med overaller som man kan vika över händer och fötter är att det inte gör något om de blir lite små. Då gömmer man helt enkelt händerna i vantar och fötterna i tjocksockar. Men som sagt, alla barn är olika så man kan inte säga något säkert.

Vi omföderskor får vänta en vecka längre mellan besöken efter v 25, men det känns faktiskt skönt att slippa springa där hela tiden.

2009-08-18 @ 22:08:06
URL: http://annaharr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0