En rolig dag

I alla fall för mig :) Vi har varit i farten mest hela dagen och fixat och donat här hemma. Efter en tur till JULA för inhandling av slagborr med tillhörande borrar och till en tygaffär för att köpa gardiner till sovrummet var det dags att borra upp taklampor i vardagsrummet. Borrat har älskling gjort, men några lampor har inte kommit upp. Vi frågade om hjälp på JULA just för att vi inte visste vilka borrar de rekomenderade, killen var väldigt trevlig och tyckte att vi skulle köpa billiga iom att vi bor i ett ganska nybyggt hus så brukar betongen vara porösare än i 60-tals husen. Ok, 29 :- setet rekomenderades tillslut. Hem och borra alltså. Kvar har vi nu ett borrhuvud som har SMÄLT! Taket var visst mycket hårdare än vad någon av oss trodde så M kom tre centimeter sen tog det stopp och det enda som hände var att borrhuvudet smälte och blev avtrubbat ( allt på samma gång). Billigt skit med andra ord. Men jag har fått mig ett flertal goda skratt för endast 29 svenska kronor, inte varje dag jag får mig det till livs. Peakade när älskling säger:

Nä nu skiter jag i det här. Du har ingen händig karl och har du inte insett det vid det här laget så är det i alla fall inte MITT fel!

Nu blir det till att åka till Claes Ohlssons någon dag och köpa nytt borrset. Men det får vänta, har i alla fall fått upp en massa tavlor och kort på väggarna och nu blir det promenad följt av middag för att sedan sätta mitt arsle i taxin för ett efterlängtat, not!, nattpass  akompanjerad av Umeås nyblivna studenter som fått alldeles för mycket innanför västen:( Jiiha!

Kommentarer
Postat av: Mindy

God kväll gumman.Allt bra med dig denna lördag? Ha en skön kväll söta.kram

2009-08-29 @ 19:27:49
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0