Kvällstur

Tänkte skriva kvällspromenad men det är fel. Idag blev det en kvällstur på cykel i ett mörknande Umeå längs  med Umeåälven. Gud vad jag tycker om att känna höstens dofter i den svala kvällsbrisen. Hösten är verkligen på väg, nog för att det är varma dagar men när kvällens lugn sänker sig kommer den höga klara luften med löftet om höst.

Anledningen till att det blev cykeltur istället för promenad är för att jag inte klarar av mer än några hundra meter utan att få sammandragningar och ont i fogarna. På cykel känner jag mig som pånytt född, härligt att känna friheten och vinden i håret när vi susar nerför backarna. Och Vilde älskar att springa bredvid, ett stort plus i kanten.


Ni kan ju tänka er hur vackert det är med Kolbäcksbron i bakgrunden när
det mörknar över Umeälven, synd jag inte stod still när jag knäppte :)


Nä, nu blir det mys i soffan med en Magnum ( glassen alltså) och en kopp the.
Trevlig kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Sara

Nu funkar det i firefox. tryckte på F5 några ggr och så gick det =)

2009-08-31 @ 22:15:26
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: emmah - 20 år & blivande mamma

sv: ja det äre verkligen. mamma köper faktiskt en hel del saker till mig & lillkillen :)

2009-08-31 @ 22:32:30
URL: http://emach.devote.se
Postat av: Kim

Tack! Vart kan man köpa sådant bälte och vad har det för värkan?

2009-08-31 @ 22:47:50
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Okej, men vad gör det för nytta?

2009-08-31 @ 23:06:38
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Hej!

Det är bra med cykling för en kropp som växer...

Jag kan inte maila, kommer inte in på hotmail. Helt plötsligt så står det "kräver Javascript" och jag vet inte hur jag ska kontrollera vad som är fel.

Ha en bra dag.

Kram mamma

2009-09-01 @ 07:14:30
Postat av: Ros-Marie

Hej igen Liw!

Jag har fixat datorn nu. Vad gäller åkpåse så är ju det en bra produkt. En skötväska verkar lyxigt men den var snygg...

Mellan 20-30 års åldern växer benmassan som mest så det är bra att du rör dig.

Höstliga kramar från vår lilla holme på Åland

2009-09-01 @ 10:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0