Ärtan har fått en Buddy



Det första min kompis Jessica sa när jag berättade att vi var gravida var en badstol måste ni köpa, eller så får ni en av mig. Vi var knappt 6 veckor gågna då så i snart 8 månader har en badstol varit i blickfånget. Jag har letat på loppis, blocket och till och med på tradera, men utan framgång. Alla som har funnits till salu har varit av den runda modellen, ser ut lite grann som en babygunga med kant och det var inte en sådan vi ville ha. Vi har varit på jakt efter en där bebis halvligger, har hört flera stycken som provat båda och tycker dessa är bäst.
Vad ska man då med en badstol till kanske ni undrar, jo istället för att behöva sitta på huk och böja ryggen, få kramp i arm, vader och lår så ligger bebisen i badstolen och du som badar barnet har båda händerna fria, slipper oroa dig för att inte orka hålla i bebis och så. Kanon bra idé! Eftersom vår nästan 8 månaders jakt på en begagnad badstol varit fruktlös gav jag igår upp och for in på barnenshus och inhandlade en gul badstol Buddy. Inte nog med att föräldrarna fått en tredje hand när vi ska bada Ärtan, h*n har fått sin första kompis ;-)


 


Kommentarer
Postat av: Kim

En sån där vill jag med ha! Skrev det i min blogg förrut och då var det flera som kommenterade att det var helt onödigt då man ändå måste sitta med i badkaret. :S Jag SKA ha en sån!

2009-12-15 @ 20:07:07
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: natasha

såg en sådan på babyland! men köpte inte den ångrar mig som fan nu i efterhand. för som du skrev så slipper man böja sig osv! får se om det blir en tur dit igen! kram

2009-12-15 @ 20:09:54
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

nu är det inte långt kvar tills ni får möta er bebis!!



ett sånt där badstöd köpte vi med men den är helt onödigt för oss. elion flyter som bara den så det är svårt nog att bara hålla honom nere i vattnet hihi... räcker att hålla en hand under nacken!

2009-12-16 @ 23:19:09
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0