Dagens god natt



Nu ska vi krypa till kojs. Imorgon blir en, för oss, tidig morgon, väckarna står på sju. Vi ska på en disputering som börjar kl. 09.00 så det gäller att ha lurat bort sömngruset innan dess. Ska bli intressant, kvinnan som disputerar är nära vän till M´s familj och har forskat kring diabetes hos gravida, hon är i runden barnmorska så det ska bli jätte intressant att lyssna på hennes reslutat. För denna trevliga händelse så är svärföräldrarna nyss anlända i Umeå, dock bor de inte hos oss denna gång utan har tagit in på hotell. Trist men samtidigt väldigt skönt, vet inte om jag skulle orka med att ha besök hos oss just nu i tre nätter. Har nog med min kroppsliga inneboende för tillfället =)

Varken jag, eller någon annan av de arga preggosarna som mailat Cange, har fått något svar ännu, men vi väntar med spänning och jag lovar att jag kommer publicera deras svar när det kommer. Börjar bli lite av en följetong nu =) Men med fyra väldigt frågande mail i sin inkorg tycker jag inte de kan ignorera problematiken. Några har skrivit och sagt att de inte alls blivit nekade, beror säkert på vilken butik och vilken expedit man råkar ut för. Vi blev nekade och detta kommer vi inte släppa. 70% är ändå 70%, och jag vill väldigt gärna ha en ammningsBH INNAN jag åker in till förlossningen, vem vill springa på stan nyförlöst??

Så nog om min dag som förövrigt avslutades med ett pass på fritidsgården där vi lyssnat på julmusik, ätit pepparkakor och pysslat julkort. Jätte mysigt har vi haft det med julstämningen på topp!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

hihi ja de fanns ju säkert där men syntes inte när huden var så utsträckt utan trädde "snällt" fram efteråt =)

2009-12-10 @ 22:30:41
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Emma

Tänkte bara fråga om du varit in på butiken igen efteråt och fått några svar?? Har de gett någon förklaring eller ursäkt??

2009-12-11 @ 08:56:46
Postat av: Liw

Emma: I och med att jag är höggravid och inte bor mitt i stan så har jag inte orkat mig ner dit än. Väntar på svar från changes huvudkontor. Orka tjafsa med en butik IRL när de redan vid händelsen var väldigt oförstående. Vill ha svart på vitt om det är deras policy att inte sälja eller om det är butiken som gjort om rekommendationen till regel för att sedan kunna bråka. För det kommer jag göra.

2009-12-11 @ 14:29:37
URL: http://preggomonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0