God morgon Svullo


Efter två Citadon och en insomnings tablett lyckades jag faktiskt somna, trots migränen. Tror inte citodonen gick på huvudet utan på förvärkarna och foglossningen, för de var då som bortblåsta, men huvudvärken bara tilltog i styrka, inte trevligt alls! Är vaken nu och huvudet känns ok, hoppas jag klarar mig från det onda idag. Kommer det tillbaka får jag nog ringa förlossningen och be dem ta lite prover, det kan ju faktiskt vara havandeskapsförgiftning, även om jag förnekar det faktumet ;-)

Förde över de första dagarnas bilder från kameran och jag slogs av hur rund och svullen jag blivit i ansiktet, jämför själva:


NU



Ganska stor skillnad, eller vad säger ni? Vill ha tillbaka min "vanliga " kropp, gärna minus några kilo då, men iaf slippa vätskan, det är inte skönt!

NÄ nu ska jag äta frukost, slita M från tv-spelet och sedan se till så han tar sig ner och handlar julklappar till mig medans jag julpysslar på hedlunda. En bra dag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker du e söt både med och utan några extra kilon!

2009-12-19 @ 10:22:06
URL: http://maoke.blogg.se/
Postat av: Kim

Ja, det är ju bara 15 dagar kvar till beräknad ankomst. Så jag hoppas att bebisen är lydig! :p

2009-12-19 @ 10:40:27
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Lyssna på kroppen, och om du tror att det är "annan" huvudvärk än du brukar ha så tycker jag du ska ringa förlossningen. Bättre att ringa en gång för mycket. Du har inte haft ont i mellan gärdet? Det är också ett typiskt tecken på havandeskapsförgiftning..

Men men, det är absolut inte meningen att skrämma upp dig. Det kan vara "vanlig" huvudvärk också så klart!

Jag hade väldigt mycket huvudvärk under graviditeten, och även fast jag hade början till havandeskapsförgiftning så kopplade dom inte huvudvärken till det. I mitt fall tror jag att det va för att jag hade för "svag" huvudvärk.

Hoppas ni har en fin dag och att du slipper värken idag.

Kram kram!

2009-12-19 @ 15:38:23
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: krillan

men du är så vacker ;)

2009-12-19 @ 17:31:01
Postat av: Linda

Du är hur fin som helst, men jag vet hur det känns !

Jag har också blivit "rund" överallt , speciellt i huvudet, men antar att det är vatten och lär försvinna direkt efter ! :)

2009-12-20 @ 12:05:38
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Catarina

Lyckligtvis försvinner ansiktssvullnaden på bara några dagar efter bebisen fötts.

Själv trodde jag att fötter och allt skulle återgå till det normala direkt. Men det var en sköterska på bb som sa att man är "gravid" två månader efter också. Lite pessimistiskt, för lite mindre svullen blir man ju. Det gör inte ont att ta på sig skorna längre eller att böja fingrarna, även om ringarna inte passar än så är jag ganska nöjd...

2009-12-20 @ 15:16:40
URL: http://lillawestin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0