Jag är mest troligt sjuk =)



Gillar inte riktigt att bli klassad som sjuk när jag är gravid, men i just det här fallet känns det ganska bra. FK har mest troligt beslutat till min fördel vilket gör att jag inte borde behöva vänta så jätte länge till på mina pengar. Känns skönt för nu är det väldigt tomt i min kassa och förblir så fram tills föräldrarpengen börjar nyttjas om jag inte får sjukskrivningen godkänd snart. Men hon jag pratade med idag lät positiv och nu behöver de bara räkna på min studietids SGI, studerade de första två veckorna av min sjukskrivning, och sen skulle det, som det lät på henne, komma pengar. Har nu pratart med både kommunen och min åkare på taxi och ska hämta mina arbetsgivarintyg för hösten så kan FK ta sitt beslut sen när de fått in underlaget. Lovely!

Appråpå ingenting så är det lasagne/moussaka tisdag i vår lägenhet idag. Har kört igång ett kilo köttfärs vilket borde ge en del lasagne och moussaka när jag är klar, allt redo för frysens kalla grepp :-)
Har även fyra limpor på jäsning, så lite bröd blir det idag med :-) Väldigt smidigt att sätta två degar på jäsning innan frukost, i vanliga fall spenderas den halvtimmen framför datorn men idag blev det till att baka istället, känner mig som en husmor a 50-talet som jag håller på just nu.

Nä nu ska jag kolla köttfärsen!

Trevlig tisdag!

Kommentarer
Postat av: emma

jo ja vet, de stod i faktan ja hittade. men nu så har ja haft sammandragningar hela morgonen och jag känner att ja har lite förvärkar nu som började nyss.. så nu håller vi tummarna på att de inte avtar idag som de gjorde igår utan nu får de gärna fortsätta till sitt mål hehe...



Vi får hålla tumamrna på att vattnet går idag.. nu ska ja strax till frissan.. du får krya på dig gumman:)



VAd ska du annars göra diag?

kram

2009-12-15 @ 12:09:02
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: malin

Ja det är fördelen med norrland :) Å vad du bakar och står i. Men nu får ärtan skynda dig på om jag skall få rätt med den 17....;) Ha det bäst!



Och du, Magnus är vist en liten toffel, å det är alltid bra att ha en nära till hands... ;)



Stor kram på er båda!

2009-12-15 @ 12:27:33
URL: http://maoke.blogg
Postat av: Jennie

Jag förstår att du tröttnar på att vila . Bara du har energi kvar när du ska ut med den lilla ärtan ! (fast jag tror iofs att man får energi oavsett man vilat eller inte) Jag hade sovit sååå dåligt natten innan Vidar kom och var sviiintrött men klarade de ändå tycker jag , Vi kvinnor är riktiga supermanniskor till och klara av saker ( jag trodde faktiskt inte att jag skulle klara av förlossningen så bra)



Här snöar det också , vi ska väl ut en sväng med gere så han får leka lite i snön ,och så ska vi bort till affärenför och köpa ingredienser till vaniljbullar som jag hade tänkt baka idag ! :) Vidar måste bara vila en stund och sen matas & SEN kan vi gå ut :) hihi .. En kompis till mig kanske kommer på besök idag också ..



massor av kramar!

2009-12-15 @ 13:57:31
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: karolin

Hehe, du får skratta åt mig :P Och jag tycker du har lika stor "rätt" som jag att vara tjurig över att det inte är över än, jag kände likadant när jag hade 8 dagar kvar. Men efter bf kändes det som att Ölk inte har någon befogad anledning att stanna kvar därinne längre så h*n kan ju ta och komma uuut! Det är precis som om att jag skulle sitta kvar tre timmar efter filmen på biografen BARA för att jag inte hade nåt roligare för mig och för att de som städar därinne inte ska komma åt ordentligt :P Snygg liknelse men du fattar :P



Nu behöver du ju inte baka eller laga mat på ett tag iallafall, det är ju en positiv sak att se i det hela :P

Kramar!

2009-12-15 @ 14:34:01
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0