Juleplaner...



Under kvällens middag så har jag och M försökt planera vår jul. Vi har gjort en "att köpa" lista och en "att göra lista" och på måndag morgon blir det julhandling av mat och andra ätbara ting. Vi bestämmde oss att hålla julbordet ganska basic, vi är på tu man hand hela julen och varken jag eller M har särskilt mycket på julbordet vi äter. Mitt i allt planerande slog det både mig och M att det blir första julen för oss båda som vi inte firar med våra familjer. Förutom att vi som sagt ska fira jul på tu man hand, 35 respektive 85 mil från min familj och 60 mil från M´s familj så är det första gången vi firar jul tillsammans. Vi ska förutom att vanka av och an i vånda av att föda en julbebis, försöka skapa oss egna traditioner. Vi har nog blivit vuxna. Ska jag vara helt ärlig så är det med skräckblandad förtjusning jag tänker på stundande jul.
Hur olika är våra ärvda traditioner? En tågordning som för mig är lika självklar som röbetssalladen på julbordet kanske för M är helt fel. Kompromissa med jultraditioner är ingenting jag trott mig vara kapabel att göra, men när vi ikväll har pratat om det så är ändå det viktiga att vi som familj, för nu är ju jag och M grundstommen i vår alldeles egna familj, firar jul på ett sätt som för oss känns meningsfullt och roligt. Men det är ändå med skräckblandad förtjusning =) Är rädd att mina trevliga snartharvienbebis hormoner, kommer ställa till det så jag sitter och grinar av saknad hela helgen, eller än värre att Ärtan faktiskt väljer att komma ut någon gång mellan den 21:a och 27:e så julen firas på lassa, för det har jag definitift ingen lust till.



Som tur är så har nu, en av de två saker vi inte kan kontrollera inför jul ändå blivit som vi ville. Världen runt omkring oss är vit och som det verkar så blir det i alla fall en vit jul vilket nog kan överväga oturen av att ligga på lassa över jul, om vi nu måste göra det. Men en sak kan jag lova er, att kommer Ärtan innan jul och M inte får sova kvar på BB så åker jag och Ärtan också hem, för vår första gemensamma jul ska som sagt vara gemensam!


Kommentarer
Postat av: Angelica Gabrielsson

Hej! Vad härligt ändå att planera sin egen jul, i den mån man kan planera i er situation...! Min moder tipsade om sidan, så jag måste ju gå in och se om hur ni har det, hur många ni är i familjen och så... Och tack för kortet - jättefint! Förresten - Vilde fick en träningssväng på gräsmattan i Härnebo i helgen och var jätteduktig (Tomas kunde inte hålla sig...). Må gott!

2009-12-16 @ 20:24:38
Postat av: karolin

Jag förstår att du tänker mycket på julen. Vi har planerat att vi ska vara bara vi tre på julafton vid VÅRAN julgran med VÅRA traditioner. Då känns det ju jättesurt om bebis inte är ute då eller om man måste befinna sig nån annanstans (BB). Jag känner mig jätteuppstressad över att Ölk kanske inte kommit den 24, även om jag vetat att möjligheten finns. Jag trodde inte jag skulle gå över särskilt mycket och nu närmar sig julen med stormsteg :S paniiik! Det här är dessutom första ensamma julen för oss också och då vill jag att vi ska vara alla tre! Inte två och en fet mage..



Kramar

2009-12-16 @ 20:45:58
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: emma

oj, de är ju ganska stor chans att din kommer den 24 om den vill ut då om inte tidigare kankse? har du mkt sammandragningar och förvärkar?



kramis:)

2009-12-16 @ 21:21:56
URL: http://trollbollsmamma.blogg.se/
Postat av: Liw

Angelica: Vad kul att du hittade hit :-) Förstod nästan att din moder inte skulle kunna hålla sig från att skvallra..

Ännu en gång tusen tack för babyskyddet, som en skänk från ovan. Hälsa och tacka Tomas för tränings rundan med Vilde, har på känn att han är en smula "förvildad" efter så lång tid med pappa. Och Vilde tycker ju om starka ledare, så det är bara bra att han får väckas ibland :-)

Hälsa familjen! och god jul!

2009-12-16 @ 21:45:46
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter!

Får hoppas bebis väljer att stanna inne i magen över jul, eller komma innan så ni får fira alla tre tillsammans:) I vilket fall så blir det nog bra så som det blir:)



Vi kommer åka upp till Kiruna på söndag och fira jul där:) Dessutom ska Walter döpas den 29:e i Kiruna kyrka:) Och då kommer även min mamma upp och är med! Tyvärr jobbar hon över jul... vet ej när vi åker hem igen, men vi blir nog där 2 veckor iaf. Ska bli mysigt:)



Kram

2009-12-16 @ 22:20:26
URL: http://malinlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0