Mejeriet producerar



Äntligen!
Mjölken har runnit till och det gör redan mindre ont när Ärtan ska äta, lycklig!

Vi var till BB hemvård idag på förmiddagen och tog de vanliga tre dagars testen, allt såg bra ut Mait har dock gått ner lite för mycket i vikt ( 3170 g) så nu ska vi ge henne lite ersättning i kopp efter varje måltid för att hon ska vända viktkurvan.  Barnmorskan kollade när Mait åt och hon har ett jätte bra tag om vårtan och suger effektivt, dock har jag väldigt såriga vårtor så hon skickade med oss snäckor som man lägger över vårtorna efter ammning, mineraler  från snäckorna och fukten som ansamlas från mjölken gör att de blir mjuka. Hoppas de funkar, annars är bepanthenen väldigt bra =)
Huvudomfånget var efter förlossningen 34 cm och idag var det 33,5 cm. En helt normal förändring då huvudets form ändras första tiden efter födseln, speciellt när de blir "klockade". Imorgon ska vi tillbaka för vägning och nästa torsdag blir det ett nytt försök på hörseltestet, hon har fortfarande fullt med fosterfett i hörselgångarna lillgumman så testet gav inget resultat.

Pratade lite om förlossningen med barnmorskan också, hon ville att vi skulle skatta förlossningsupplevelsen på en skala mellan 1 - 10. Blev lite känslosamt när jag försökte förklara vad det är som gör att jag inte riktigt kan känna mig "nöjd", eller tillfreds med upplevelsen när jag tänker tillbaka. Väldigt vettig kvinna, hon sa att det är inget fel i att inte känna glädje när man tänker tillbaka på sin förlossning, även om reslutatet är det finaste man någonsin sett så kan själva upplevelsen vara otrevlig och det finns ingen som kan säga till mig hur jag ska tycka och känna så här i efterhand. Som sagt en väldigt klok kvinna =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va skönt att mjölken runnit till! Då ska du se att lilltjejen kommer gå upp i vikt också =) Dom går ju som sagt alltid ner i början, och om hon gått ner för mycket så är det ju perfekt att ge dom extra.



Hur känner du känslomässigt så här efter förlossningen? Jag kommer ihåg att jag började gråta för ingenting. Bara jag tittade på Neo så bölade jag =)

Snacka om att kroppen är i uppror efter en förlossning!

Hoppas ni får en fin dag idag!

Kram kram!

2009-12-31 @ 13:14:22
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Usch ja, värdelöst men förmodligen är det bara som magen är svår att mäta nu när den sjunkt ner en bit och det är säkert ingen fara med honom eftersom CTG är bra och även flödet i navelsträngen.

SF måtten kan vara svåra nu i slutet :)



Hur går det med lillan nu ? Är hon snäll ? :D

2009-12-31 @ 14:07:17
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Moa

Va skönt att mjölken börjar rinna till nu.. Vi fick ju oxå ge ersättning men det behövdes bara ett dygn sen vände det direkt.. Blir säkert samma för er. =)

2009-12-31 @ 16:02:32
URL: http://www.metrobloggen.se/moasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0