När juldags morgon glimmar...


.. kanske lite förmätet av mig att skriva juldags morgon eftersom jag precis kommit ur sängen, men för mig är det morgon. Har sovit som en klubbad säl hela natten med resultatet att huvudet är det alertaste jag haft på många månader, dock är kroppen som en urvriden disktrasa =( Jag sa klart och tydligt till dem på förlossningen igår att jag inte har enzymet som omvandlar kodein, den verksamma substansen i citadon, till kroppseget morfin. Alltså är det som att ta två alvedon eftersom de innehåller paracetamol också, vilket också är värdelöst! Så några kapade toppar på värkarna har det inte varit =( Vaknade vid sju-tiden och gick på toa, då var det ganska lugnt, men sen när jag klev upp strax innan elva så var det full fart igen och att jag sen direkt behövde gå och kräkas gjorde inte saken bättre, nu jobbar magen för fullt.
Skrev igår att slemmis hade gått, men där tog de miste för den har kommit under natten och vad som förhoppningsvis var det sista av den kom när jag kräktes. Inget ont som inte har något gott med sig =)
Nä nu blir det så mycket frukost som min mage klarar av, sen ska jag packa en liten picnickorg och få med mig M ur soffan in i bilen. Jag vill ut och åka bil, skaka loss lite där nere kan nog göra susen ;-) Och såklart kolla på det fina snötäckta landskapet som gömmer sig bortom köpcentran och radhuskomplex.

God fortsättning!




Kommentarer
Postat av: Linda

Åh håller tummarna för att något är på gång och att den lille (han) kommer idag :D Kraam

2009-12-25 @ 13:20:57
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj va spännande! Nu är det på g ska du se =)

Hoppas det kommer igång ordentligt snart så du slipper gå och bara vänta och må dåligt.

stort lycka till om vi inte "hörs" innan =)

Kram från Sandra och Neo!

2009-12-25 @ 15:02:02
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0