Schwung



Här hemma har vi lyssnat på P3 i dagarna sex, de upprepade ju fjolårets succe, musikhjälpen och jag och M har varit trogna lyssnare men även tittare. Måste säga att det är ett väldigt uppskattat koncept, hoppas verkligen de gör det till en återkommande tradition inte bara för att det är bra radio så här just innan jul, utan såklart även för att det faktisk gör skillnad! Tänk, nästan 6 miljoner till malariabekämpning, det är inte illa.
Här om dagen när vi lyssnade så stod jag inne på toa och sminkade mig, väldigt ovanligt ska tilläggas, när de får in en önskning med Dr Alban - Hello Africa. Gud vilka minnen det väckte till liv. Minns inte riktigt i vilken klass jag gick, men under en period på mellanstadiet dansade jag HipHop, dumt nog så sa jag det till M den här låten dansade vi till när jag dansade HipHop. Ännu dummare bevisar jag mig vara när jag sekunden efteråt studsar ut som den boll jag är från toaletten demonstrerande några fin, fina steg från, tja, 1995. Ni vet klassikern, gör höga knän samtidigt som man för ner motsatt armbåge mot knät med lite schwung så att säga. Detta med resultatet att  M  har roat sig kungligt på min bekostnad de senaste dagarna, men va fasiken lite kan jag bjuda på så här innan jul ;-) Och jag kan tänka mig att bilden av en höggravid Liw, stel som inget tidigare skådat levande djur, med värsta schwunget i steget och lycklig blick till just Hello Africa måste ha varit en syn för gudarna!

Så för att bjuda på mig själv lite  så bjuder jag på veckans magbild, ackompanjerad av just Dr Alban - Hello Africa  Tryck igång låten, titta på lilla jag, stäng ögonen och föreställ er sedan mig med höga knän och schwung :-D


 

 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hahaa!

2009-12-21 @ 10:47:28
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Jennie

förstår att du vill ha ut den lill* nu , jag kände likadant , men du har inte gått över tiden iaf. försök se det positivt .

2009-12-21 @ 10:53:50
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Hallå! Haha dr alban känner jag igen! man kan se mig fnissandes när jag e ute å går för jag har dr alban bla no coke i iphonen ;0)

ingen bäsis idag heller? Jag ser att alla bloggar jag följt med i å vänner runt omkring som fått barn har fått pojkar så det blir spännande att se vad du har som gömmer sig i magen:0)

kram kram

2009-12-21 @ 10:55:32
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Kim

Haha. Dock aldrig hört denna låt förrut!

2009-12-21 @ 11:03:32
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Linda

Himla fin mage du har !

Ser jättebra ut för att vara inne i vecka 40, undra hur det ska sluta för mig haha :)

2009-12-21 @ 12:45:10
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Sophia

Nu ser du ut at vara kläckfärdig;)Fin mage!:) Kan sakna min ibland även om de såklart är tusen gånger bättre att ha henne utanför:)Lycka till nu ifall jag inte hinner kika in nått mer innan jul! Kram

2009-12-21 @ 19:42:23
URL: http://myfamilyblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0