Shopping för alla



Idag har vi farit runt med svärfar och svärmor på diverse roliga affärer. Blivande farmor, alltså M´s mamma har nog lidigt svårt de senaste månaderna och varit väldigt återhållsam i sin inhandling till sitt kommande barnbarn, men idag fick hon gå lös i flera olika affärer. Hon var precis lika förväntansfull som jag är när jag kliver in på olika babyavdelningar. En väldigt trevlig dag med andra ord :-) M och hans far har mest druckit kaffe och installerat den frysbox vi fått av dem i julklapp. Världens snällaste är de, för frysbox har varit en prioritering för oss då vi har en väldigt liten frys i lägenheten. Nu står det i alla fall en vit, 145 liters frysbox i vårt kök och surrar förnöjt, kanoners. Det är nästan så jag längtar efter att få börja fylla den. Jag ska sätta igång i veckan och baka lite pajer, grytor och piroger som ska frysas in så vi slipper tänka så mycket på mat när vi kommer hem med Ärtan. Ska nog baka en till sats med lussekatter och bullar också, så vi kan bjuda på fika när släkt och vänner kommer för att beskåda underverket. Känner jag mig själv rätt blir det nog lite olika småkakor och någon sockerkaka också ;-)

Efter frysboxs shoppingen tog jag och svärmor en tur in på diverse klädaffärer och svärmor gick lös på babyhyllorna. Orkar inte riktigt återge allt så jag stoppar in lite bilder istället. Om bebisen blir för stor för stl 50 så blir det nog dessa kläder som är "åka hem från BB" outfiten. Overallen är det garanterat för den har vi önskat oss i just stl 56 då vi har en i stl 62 redan men ingen mindre. Så söt!  Klickar du på bilden blir de större för er som inte vet det :-)






Till och med en liten tomtedräkt följde med hem. OM det skulle vara så att Ärtan hinner titta ut innan julafton kan det vara kul att ha i alla fall ett kort på den lill* som tomte nisse/nissa. Om inte annat så kommer jag använda den som pyjamas under vintern...

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Vilka fina kläder. Ni skulle kunna ha femlingar med tanke på alla kläder ni har...

Det var lustigt,nej nästan konstigt, det där med frysboxen. Jag hade tänkt prata med dig om vi skulle gå till bostadsbolaget och fråga dom om ett större frysskåp! Det är nästan nödvändigt med bra frysmöjligheter, speciellt när man har barn. Det är toppen att ha barnmat i frysen i små iskubsportioner, när man ska börja avvänja barnet från amning och låta dem testa olika maträtter.

Ha en bra fortsättning på helgen!

2009-12-12 @ 18:00:37
Postat av: Elin Broadhall

Hihi, samma overall och filt som jag köpte till vår bebis på UL-dagen! Bra smak vi har du!



//UmeåElin

2009-12-12 @ 18:06:32
Postat av: Malin

Asså barnkläder e ju för söta!!!

2009-12-12 @ 18:36:20
URL: http://maoke.blogg.se/
Postat av: Sara (eSo)

Härligt att boxen är på plats!

Matlådor och fikabröd förberedde jag med förra gången och det var verkligen toppen! Huuuur skönt som helst att ha att plocka av, speciellt när jag var ensam hemma med Tyra och det var svårt att få tiden att räcka till.



Jag ska nog ge mig på att frosta av vår frys och rensa rejält, så det finns lite plats för matlådor även den här gången. För just nu är det knökfullt, men det känns som att vi bara använder det som ligger "på ytan" ;)

2009-12-12 @ 21:08:37
URL: http://viktigamammansvardag.wordpress.com
Postat av: L* med bebis i magen

ååå så söööta kläder!

2009-12-14 @ 19:41:19
URL: http://diiorkiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0