Vad verkligt det blev..


Helt plötsligt blev det väldigt verkligt att det ligger en bebis i min mage som kan komma ut vilken dag som helst. En barnvagn i vår hall, det känns lite läskigt måste jag erkänna. När vi monterade ihop spjälsängen för någon vecka sedan, tvättade kläder i storlek mini och handlade blöjor, tvättlappar och dylikt var det ändå med en viss surrealistisk tanke om att det inte var vårt barn utan att vi skulle vara barnvakt åt någon annans nyföding. I och med att det flyttade in en barnvagn i hushållet blev det väldigt svart på vitt, inom en månad ligger det en liten en och jollrar i vagnen. Väldigt overkligt att dessa nio månader börjar gå mot sitt slut. Men också otroligt skönt och förväntansfullt.


Dålig färgåtergivning, men liften är som sagt klarlila.

Har varit ut på en kort premiärtur runt kvarteret, tanken var att vi skulle gå från affären, men blivande faster gick inte att få tag på för att få skjuts så vi åkte dit på vinst och förlust, lillbilen kunde ha varit för trång, men med fällda baksäten gick vagnen in. En äkta familjebil.. Det ska erkännas att jag inte har så mycket erfarenhet av barnvagnar men hittills är jag nöjd, lätt manövrerbar ( fyra fasta hjul till trots), bra fjädring som inte verkar påverkas negativt av att styret är vändbart. Vagnen var även förvånansvärt lätt att fälla ihop och när jag väl kommit på hur man gör för att vända styret, manuallen har sina tillkorta kommanden, så är det också väldigt lätt. Bromsarna verkar stabila och tar bra och alla fyra hjulen är låsbara, beroende av vilket håll styret är vänt så kan man välja vilka bromsar man vill använda. Så var det inte på alla vagnar vi kollade på.. Känns som den här vagnen kommer klarara av skogsprommenader med vovven, fikaturen på stan och att vagga en trött bebis till sömns. Ett extra plus är att hjulen är punkteringsfria, perfekt när studenterna kommer igång med sitt festande frampå vårkanten och det ligger glaskross längs alla cykelvägar.

Tack pappa!

Hmm, insåg att jag glömde skriva vad det är för vagn :-S Det är en Emmaljunga Cerox 2.0 -nästa års modell.


Kommentarer
Postat av: karolin

ja visst är det läskigt när det verkligen går upp för en att det inte är någon annans bebis man väntar på!? Tänk att det är ens alldeles egen (ja, tillsammans med pappan då), det känns helt underbart tycker jag :)



Vad fin vagnen är, och jag ÄLSKAR lila så jag är ganska avundsjuk på den snygga liften ni har :) Den ser väldigt stabil ut så jag tror också den klarar allt från skogspromenader till student-glas :P



Kramar

2009-12-08 @ 19:46:52
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Ros-Marie

Fin vagn och ni verkar ha testat den väl. Lycka till...

Kram

Ps. Skickade iväg ett paket igår till er. Kommer kanske om fem dagar Ds.

2009-12-08 @ 20:03:52
Postat av: karolin

ja man får skita i att det är elakt. Är de bara där för att ha nåt att göra om dagarna så kan de lika gärna dra nån annanstans. Min härmapa verkar inte vara intresserad av att lära sig heller, bara av att "få det gjort". Så gjorde jag på kemin i sjuan när jag inte fattade bättre, INTE under en högskoleutbildning. Man ska ju faktiskt lära sig nåt och kunna det sen när man kommer ut i arbetslivet! Men men, hon verkar inte få fortsätta nästa termin så det är ju jag glad för!



Kram

2009-12-08 @ 20:18:09
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Pety

visst har hon :D hihi! fin vagn :)

2009-12-08 @ 20:36:17
URL: http://petisa.blogg.se/
Postat av: unique

Fick exakt samma känsla. Helt overkligt. Jag med en bebis? JAG?

2009-12-08 @ 20:48:45
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Linda

Jag vet precis hur det känns! Trots att vi redan har barnvagn och barn sen 3 år tillbaka så vart det så verkligt att det är dags snart igen när vi monterade upp spjälsängen och skötbordet...Snart kommer ju faktiskt lillen!

2009-12-08 @ 20:52:09
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: natasha

det låter jättebra! verkligen snygg vagn! :)

2009-12-08 @ 21:42:09
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Fin vagn !



ja jag får nog vattenstämpla dom . Vet inte om jag bestämt mig riktigt ännu, men vi får hoppas jag beslutar det bästa !



kramar !

2009-12-08 @ 21:54:03
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Pety

visst :D

2009-12-08 @ 22:00:51
URL: http://petisa.blogg.se/
Postat av: Kim

Samma känsla här, blev mer verkligt nu när spjälsäng, skötbord, vagn, babyskydd, blöjor osv finns i hemmet. Smått läskigt!

2009-12-08 @ 22:05:10
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: karolin

Nej jag känner ingenting. Eller jo, jag känner mer än jag gjort förut och att det är dags "snart" men snart kan lika gärna vara om två veckor. Jag har bara såna små töntiga sammandragningar som behagar göra ont någon gång ibland. Annars känns det som att det är ungefär 15 veckor kvar haha! Får väl hoppas att det inte ska dröja så länge :P



Kram

2009-12-08 @ 22:43:19
URL: http://bekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0