Hur tänker folk??

Nu är lilla Liw lite upprörd, igen.

Jag förstår verkligen inte...

Hittade en tråd på FL ( familjeliv för er som inte vet) för blivande föräldrar med BF i december. Gick in och läste och vände nästan i dörren . Disskutionen för dagen( eller kanske hela graviditeten) var köns UL och 3d/4d UL. Personligen förstår jag inte denna hysteri som verkar råda kring att ta reda på bebiskön och att göra en massa extra UL. Visst, förstår att de är nyfikna, det är jag med, ingen fråga om saken. M E N det är ju inte hugget i sten, flicka kan vara pojke och pojke kan vara flicka. Fostervatten prov är ju det enda som är 100% säkert, men det väljer folk bort för att det är en MF risk på 1 %. Men vad gör UL då? Det vet de inte än, det enda som är säkert är att sjukvården inte rekomenderar fler UL än nödvändigt, varför räknar ni bort UL som en risk?? Och varför denna hysteri?? Förstå inte alls. Vet flera stycken som ska göra köns UL och jag kan till viss del ändå förstå er, men den hysterin och känslan av att vi som accepterar att vänta till BF med att få reda på kön ses som de konstiga..

Jag förstår verkligen inte..

Kommentarer
Postat av: Nina

va ska ni hitta på i sthlm? är det bara för å invänta båten eller? är ju en massa jippon i sthlm iom pridefestivalen.



vi åker nu på tisdag kväll.. :D

2009-07-30 @ 11:22:13
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina

trevligt att kunna kombinera allt på en gång. är ju skönt då allt klaffar menar ja. som att din bror är där då med.. :D



låter iaf som om ni kommer att få det trevligt, hur ni än gör :D



krams

2009-07-30 @ 11:41:06
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Rött är absolut en unisex färg:)



Jag tycker man gör precis som man vill vad det gäller att ta reda på könet... vi valde ju att fråga på RUL om hon kunde se och det såg mest sannorligt ut att vara en liten grabb. Men att lägga pengar på ett könsUL känns inte aktuellt och tillräkligt "viktigt" för oss. Känns ändå som om de inte ä 100%-iga heller.

Men jag känner att det ändå är vi (som bara frågade på RUL) som ändå ses som konstiga.

2009-07-30 @ 12:15:13
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Marlene

Precis! :-)

Detsamma!

Kram

2009-07-30 @ 12:35:53
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag kan se charmen i att både ta reda på könet i förväg och att inte göra det. Vet inte hur vi kommer göra i framtiden, men det ska kännas rätt och ofarligt! Kram

2009-07-30 @ 14:57:53
URL: http://missoakland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0