Oj oj oj

Har en obeskrivlig lycko känsla inom mig just nu. Bilderna av Ärtan tumlandes i min mage har inte släppt min näthinna än. Det känns nästan som jag är kär, älskilingen har fått en seriös konkurrent. Hur ska det här gå? Hur ska min kärlek räcka till både älskling och Ärta när den väl kommer ut? Läskigt! Inte för att jag tvivlar på min kärlek till älskling utan mer att jag nog inte förstått hur stor kärleken till ett barn kan vara.

Sen till nästa delnings fråga, hur ska tiden och uppmärksamheten räcka till. Jag är ju bara jag, två armar, två ben och ett huvud. Jag vill absolut inte att älsklingen hamnar i Ärtans skugga, utan honom är jag halv. Hur löser jag/vi sånt här, det är ju självklart att tid och ork kommer att tryta, hur gör djur? Hur gör vi, vill inte förlora det jag och älskling har, men det är bara att inse att från och med E.T.A kommer inget vara sig likt. Förhållande dynamik, tidstillgång, ekonomi och framför allt så kommer jag och älskling vara sammansmälta i den lilla människa som är Ärtan. Så himmla mäktigt!

Att två människor tillsammans skapar ett tredje liv är helt otroligt stort, livets gåva.

Kommentarer
Postat av: Laura, mamma till Kasper

Man lär sig hur man ska dela upp tiden så att båda älsklingarna får tillräckligt :)

2009-07-20 @ 21:01:17
URL: http://laurasnya.blogg.se/
Postat av: Laura, mamma till Kasper

sv: Haha jo kan lova dig att det inte blir lätt att hålla fingrarna i styr sen när bebis kommit heller :P Då måste man ju köpa större storlekar hela tiden också :P

2009-07-20 @ 21:17:51
URL: http://laurasnya.blogg.se/
Postat av: AtroCious

Ja, jag blir så sur! :(



Just nu står det rätt still med magen, har dock problem med foglossning. Mår inte så värst illa, blir lite illamående på morgonen bara. Ska på ultraljud i augusti, ska bli spännande.

2009-07-20 @ 22:19:54
URL: http://theatrocious.blogspot.com
Postat av: Anna H

Sådär tänkte jag med, kring kärleken. Det visade sig gå bättre än jag trodde. Vi har minst lika mycket kärlek och ömhet i förhållandet nu och dessutom delar vi kärleken till dottern. Magiskt är vad det är. Trots det har jag nu svårt att tänka mig att jag ska kunna älska ett barn till lika mycket som jag älskar mitt första. Hjärtat kommer ju gå sönder av all kärlek (och oro). :-D



Återigen grattis till det lyckade ultaljudet!

2009-07-20 @ 23:02:37
URL: http://annaharr.se/?page_id=1
Postat av: Marlene - Blivande Mamma

SV: Hehe ja tro mig, jag passar på! ;b Det har jag gjort typ hela graviditeten.. min underbara sambo har tagit på sig det mesta ansvaret med hemmet o allt, så jag är så glad att jag kan sova när jag behöver! :)



Jag tror att de där känslorna löser sig när bebis kommer! :)



Kram

2009-07-21 @ 09:56:04
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Marlene - Blivande Mamma

Vad skönt att du också har en så underbar sambo!

Jo det är klart, jag har också haft massa knasiga tankar.. men jag tror att det är kroppens och ens eget sätt att förbereda sig på vad som komma ska!



Detsamma, kram!

2009-07-21 @ 11:00:39
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0