Döden i flash


Kan väl inte ha undgått någon att Michael Jackson är död.
Jag kan inte riktigt ta till mig att en del människor blir så förälskade, kunniga och medkännande med idoler. Särskilt inte när det är en "idol" som synes levt ett inte helt ok liv. Eller i alla fall inte verkar ha haft helt ok förhållanden med olika personer. Jag kan inte, hur mycket jag än försöker, förstå att en människa kan bli så älskad. Visst han har gjort musik som är helt genius, men när rättfördigar bra musik eller konst eller poesi att man behandlar andra människor illa? Att man för sitt eget nöje spärrar in utrotningshotade djur?
För några år sedan läste jag Fredrik Strages bok fans en bok med 6 kapitel om olika idoler och hur deras fans lever i skuggan av dem. Väldigt intressant. Vad fattas en människa som lägger all sin tid och energi på en person de sett på TV eller läst om i en tidning?

Jag fattar det verkligen inte!

Jag är en tidig 80- talist, jag om någon har upplevt MJ´s storhetstid på nära håll, men han berörde aldrig mig. Visst har han låtar som är välskrivna och välframförda, men det har Brittney också.
Lider med er som sörjer MJ´s bortgång men jag lider inte med er för att han har dött utan för att ni ödslar energi på en person som inte är värd det.

Kommentarer
Postat av: malin

2009-06-30 @ 17:34:45
URL: http://maoke.blogg.se/
Postat av: malin

kanske ska skriva nått oxå...



aja har du hört att han lever!? nån som påstod att dom sett hans liksäck sätta sig upp i en hellekopter. samt att 12 fans tagit självmord.. Va fan säger man!!!???

2009-06-30 @ 17:36:56
URL: http://maoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0