Uteserverings maraton

Vi drog ner på stan vid 18 - tiden för att käka en bit mat på nån av båtarna på kajen med några goda vänner. Tji fick vi, bord fick v i och efter 20 minuter i kö för att beställa mat och dryck blev vi nekade. Inga matbeställningar på en timme fick vi till svar, köket var överhopat med jobb.
Så medan de andra tre  satt kvar och drack upp sina öl gick jag och M runt i Umeå på jakt efter en plats på någon av stadens alla uteserveringar ( säkert 6 stycken ). Fullt överallt, i och för sig inte så konstigt då det var runt 25 grader strålande sol och MC cruising  i stan, men ändå! Hur som helst så lyckades vårt sällskap hitta ett bord på REX när de druckit ur sin öl på båten. Väl framme på REX fick jag äntligen vila mina trötta fötter och rygg. Döm om min förvåning när de i princip inte har en enda maträtt som funkar för en gravid kvinna. När jag frågade om det gick att byta ut nått element så det skulle gå blev det kalla handen. Trist!

Kvällen slutade med en varsin burgare från MAX i rådhusparkens gröngräs, på tu man hand med M.
Inte helt smärt fritt och jag hann till och med spilla några hormontårar över hur besvärlig jag är inne i kön på MAX, inte lätt att vara ett preggomonster alla dagar. Eller i alla fall inte för kära sambon att leva med. Älskar dig vännen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0