04.49



Så tidigt vaknade jag, eller tidigt och tidigt, var snarare så att jag vaknade av något och kände att jag behövde gå på toa. På väg till sängen från toaletten blev jag medveten om varför jag vaknat, förvärkar. Hela ryggen och magen spänndes och jag var tvungen att stanna mitt i trappen för att ta mig igenom den. Gick upp och la mig igen bredvid M, värme kan ju hjälpa men inte då. Låg och vred mig en halvtimme men gav upp så nu har jag suttit framför datorn i en timme. Värkarna ger inte med sig och nu har jag dessutom blivit illamående, säg inte att jag kommer må illa genom hela förlossningen :-( Ska försöka få i mig nått att äta, kan med lite tur vara så att det är hunger illamående, har inte ätit nånting sen middagen igår vid sex, pepparkakor räknas ju inte :-)
Jag hoppas verkligen att det är falskt alarm igen, för det första för att Ärtan gärna får stanna i sitt akvarium tills vi har gått 35 fulla veckor, lungmognad och sånt. Och för det andra, vilket just nu känns som den tyngsta anledningen, vi är mitt ute  i ingenstans. Vi for till stugan i går eftermiddag och ingenstans är kanske att ta i, men vi har 8 mil till närmaste sjukhus med förlossning och det är Gävle, till Hudiksvall är det 9 mil och sämmre väg.


Förstår ni inte så fråga, skyller de taffliga gröna inslagen på att jag hade en
värk när jag målade  med grönt =)

En del av  min nyvunna säkerhet inför förlossningen är just att vi bor 5 minuter från förlossningen i Umeå, men inte här. Hela den här situationen får mig att förstå vad svårt det måste vara för dem som bor ännu längre ifrån en förlossningsavdelning. Tänk i vissa områden av Sverige ( läs norrland och främst inlandet) så får folk åka över 25 mil för att ta sig in till sjukhus när det händer nått som till exempel att ett barn ska födas. Är det verkligen rimligt Är så glad att jag inte bor så till och det sätter lite perspektiv till de nio milen vi har in nu, om det skulle vara nått.




Kommentarer
Postat av: emma

usch, tycker du haft mycket förvärkar nu de senaste dagarna.



Jag har med förvärkar men nte s ofta som dig, har de några gånger om dan, men du verkar ha de tuffare, så vi får hoppas det blir bättre:)



vad mysigt att bo i stugan:) Hur gammal e din vänninas söner:)?

Du får ha en underbar lördag!

kamar.

2009-11-07 @ 09:04:51
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Linda

Stackare där! Hoppas verkligen att det bara är kroppen som övar, inte roligt att tvingas åka flera mil med värkar! Och som sagt, lite i tidigaste laget också...



Vilken fin karta du ritat förresten =)

2009-11-07 @ 10:47:42
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Det låter ju som det jobbas rejält därinne! Om det är nån tröst brukar det ta lite tid första barnet, men jag har vänner som det gått fort för också...men generellt är kroppen lite segare att få ut barn första gången. Det värsta är nog att åka bil när man har en värk, man kan liksom inte göra av sig nånstans! Gupp i vägen är tortyr...så jag förstår frustrationen med att inte vara "på plats" om det skulle sätta igång på riktigt.



Kämpa på, åk hem och ta ett bad! Jag tänker på er varje dag :) Snygga pilar, hahahaha.

Kram Charlotte



2009-11-07 @ 12:21:59
URL: http://www.charlotteulander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0