Blod, svett och tårar



Eftersom vi har ett ganska trångt badrum och inte har plats för ett fristående skötbord har vi valt att ha ett som kommer sitta över badkaret. Fördelen är att det inte tar någon egentlig plats, nackdelen att det måste plockas undan när vi vill använda badkaret/duschen. För mig är det en självklarhet att ha skötbordet där det finns rinnande vatten så då är detta den enda lösningen då vi bor i hyreslägenhet och inte får borra i våtväggen för vår hyresvärd. För er som inte vet vad jag menar så är det en lösning likadan som den här vi kommer ha.



Jag kan inte sy. Men ändå så har jag lyckats knåpa ihop denna lilla sak. Den hänger nu i badrummet för att fyllas med Ärtans blöjor, tvättlappar, oljor och annat som vilken bebis som helst kan behöva när den ligger i badet eller får en torr blöja.  Känns jobbigt att ha korgar och dylikt hängande på skötbordet när det ska plockas av och på åtminstone en eller två gånger per dygn så den här lösningen tror vi blir kanon!  Så för att ha en vettig lösning till hur vi kan förvara allt som behövs till Ärtan har jag alltså sytt denna tingest.


Kanske inte världens vackraste sak, men den är funktionell och i färger som Ärtan kommer vilja titta på, viktigt att det finns färgglada saker att fästa blicken vid för de små :-)

 

Och ja, både blod, svett och tårar har min kropp avyttrat för att färdigställa detta under av kreativitet. Jag är faktiskt riktigt stol över mig själv, särskilt med tanke på att jag inte sutit vid en symaskin sen syslöjden i årskurs fyra...


Kommentarer
Postat av: Annika

Bra jobbat säger den blivande textilläraren! ;) Men jag måste nog få se både produkt och en redogörelse av processen innan jag kan sätta ett betyg! :p kram

2009-11-17 @ 22:46:37
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Jennie

ååh, så duktig du är ! klok är du oxå :)

2009-11-17 @ 22:58:09
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Nina ♡

tack va go du är :D



äR ju perfekt med sånt där då man har det trångt.. faktiskt.. man gör ju det man kan :D blir bra det där ska du se!

2009-11-17 @ 23:00:07
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Nina ♡

jo då d går.. ja har inte planerat så mkt nu. tagit det lugnt mestadels. inte kommit nån vart här hemma heller. står still för orken e ju sådär just nu.



hur går det annars för dig? krams

2009-11-17 @ 23:17:18
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: AnnaH

Jag sydde en liknande när jag väntade Evina, i vitt med fickor med fiskmotiv från Hitta Nemo. Nu är den utbytt mot tygfack från Cult med precis samma funktion. Mycket praktiskt att få upp allt på väggen när man har lite trångt.

2009-11-18 @ 07:00:08
URL: http://annaharr.se
Postat av: Ros-Marie

Vad kul och bra Liw att du satte dig vid en symaskin!

Du har verkligen lyckats med att sy en funktionell

"vägghylla". Färgerna är härliga!

Hoppas du/ni får en fin dag.

Kram mamma

2009-11-18 @ 10:06:45
Postat av: krillan

vad duktig du har varit :D

2009-11-18 @ 14:02:02
Postat av: Linda

Jag tror att den där vägghyllan kommer vara både praktisk och rolig för bebben att titta på sen! fyndigt!

2009-11-18 @ 16:09:01
Postat av: Catarina

Ja, det blir toppenbra det där.

Om vi hade haft badkar skulle vi nog också ha haft en liknande variant. Men nu blev det en Brio på väggen historia istället.



Vi ska göra om badrummet så småningom så det gör inget om vi borrar lite i väggen.



Inte länge kvar för oss nu! :)

2009-11-21 @ 17:48:47
URL: http://lillawestin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0