BM besök



VI inleder den nya veckan med ett besök hos BM, inget nytt där inte. hon frågade oss hur vi ser på smärtlindring och vi pratade lite kring hur vi (jag ) tänkt. Ska och prova ut en TNS maskin, ska bli intressant att se hur den funkar :-) Allt såg bra ut, Ärtans hjärta slog med i snitt 146 slag/minut när vi lyssnade, h*n låg så stilla så stilla så det var nog sovtajm i magen just då. Mitt blodtryck ligger på 120/70 och viktuppgången var 1 kg, trodde den skulle vara mer då jag tycker jag bundit mycket vätska sista veckan, men kanske ändå inte. SF-måttet var 33 cm, alltså ökar livmodern med 1 cm/vecka och vi ligger precis på kurvan, som om det skulle spela någon roll...
Ingalill ville även att jag skulle samanfatta hur jag mått hittills under graviditeten. Inte det lättaste, men vi kunde enas om att det varit en bergochdalbana, tror jag de flesta tycker som är/har varit gravida. Både fysiskt och psykisk sådan...


Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Du verkar ha en normal utveckling av din graviditet, härligt! Nu gäller det att ha tålamod...Försök att lägga dej ner en stund då och då och läs en bok. Vila är också en bra förberedelse.

Hur stort vill du att underlakanet till spjälsängen ska vara? Jag har sytt ett, men har tagit i lite för stort. Visserligen är det bara att vika det under madrassen så det gör nog inte så mycket. Tala om vad du tycker.

Kram

2009-11-19 @ 13:33:49
Postat av: Jennie

pappa har en vedspis ;) jag vet , lite fuskit , vill ju jag oxå ha :P

2009-11-19 @ 19:55:47
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: lina

ja usch, nu börjar mina fogar ge sig till känna alldeles för mycket. så min bergochdalbana är påväg djupt ner just nu. fy tusan. :/ ska till ingalill nästa vecka, på fredag, och ska ta upp det med henne då. jag både vill & inte vill bli sjukskriven. har mycket på jobbet som behöver avslutas, och en vikarie som ska slussas in om 4 veckor... men vi får väl se hur det artar sig med fogarna. håller det här i sig så måste jag få träffa en läkare. usch. :/

skönt att allt var bra med dina värden & mått. gud så spännande för er med bara 34 dagar kvar till bf! :)

2009-11-19 @ 20:48:34
URL: http://i-fokus.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0