God morgon



Innan jag somnade igår så läste jag i någon av de otaliga förlosssnings och "första tiden med barn" böcker som finns att de dåliga sömnvanor många höggravida har på slutet är för att kroppen ska förbereda sig för att vara vaken på konstiga tider och vara lätt väckt. Hmm, alltid annars så heter det att kroppen vilar  upp sig inför uppgiften. Varför är det inte så nu för? Känns som det inte finns något min kropp behöver mer än en hel natts sömn, utan abrupta uppvaknanden av minsta lilla ljud, toalettbesök, konstiga drömmar, rastlöshet och förvärkar. Tänk om Gunde Svans kropp, under hans storhets tid, hade laddat inför VM med att inte kunna slappna av, inte tror jag att enbart långa kolhydrater hade givit honom ett VM guld på femmilen? Ibland förstår jag mig inte på människokroppen för fem öre. Just nu känns det väldigt bakvänt att säga att det är ett sätt att förbereda sig på, sömnbrist är aldrig bra, speciellt inte inför fysiskt krävande uppgifter.

Nå nu blir det morgon kaffe och sen ska jag till att vika tvätt. Om jag inte får några andra konstiga tankar innan lunch så ska vi iväg och kolla på barnvagn när vi ätit lunch, emmaljunga cerox och crescent classic ska kollas in ordentligt, personalen ska frågas ut och jag ska vara en allmännt jobbig kund men medveten konsument ;-) Med lite tur kanske visningsvagnarna ska reas ut inom närmsta veckan, det är ju ändå dags för nästa års modeller att ta plats i affärerna vilken dag som helst...

Idag är det förövrigt fyra veckor till julafton, mysigt!

Kommentarer
Postat av: AnnaH

Tyvärr tror jag inte det är någon rea pågång närmsta tiden. Nästa års modeller togs in redan i september, i.a.f för Emmaljunga. Vår sittvagn är 2010-års modell och den har redan rullat ett antal mil.



2009-11-26 @ 09:58:08
URL: http://annaharr.se
Postat av: Jessica

Jag har börjat sova jättekonstigt om nätterna, mkt vakentid där mellan 01-04...så det är kroppen som jävlas med mig.

Vi som är såhär höggravida behöver ju vår sömn tycker jag med, att vila riktigt innan det är dags.

2009-11-26 @ 10:20:03
URL: http://brunkullan.babyblogg.se
Postat av: Tant Ulrika

Ny dundertävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2009/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_26.html



..med både presentkort o "julpaket" i prispotten =)

2009-11-26 @ 10:50:57
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0