Jobbar ( igen)



Det blev att jag for på Strömpilen till slut, innan dess var jag även på Arbetsförmedlingen och skrev in mig som arbetssökande. En ren formalitet då jag ju är sjukskriven 75% och har mina resterande 25% fyllda här på UG. Det var ett snabbt och smärtfritt möte, har inte haft så mycket med AF att göra sista 7 åren men som jag minns det brukar det vara mycket krångligare. Det tog väl 20 minuter att skapa en arbetssökar profil och sen fick jag vänta 5 min för att träffa en handläggare i två min som sa Ok, du vill bara bli inskriven för att inte förlora SGI? Det fixar jag, skickar hem handlingsplanen så hör du av dig när du fött så avaktiverar vi dig. Lätt som en plätt med andra ord =)


Efter det blev det lite shopping. När jag for ner var det för att kolla på kläder till Ärtan och köpa lite grejer till förlossningsväskan, men så blev det inte riktigt. Det enda jag köpte till Ärtan var en Näsfrida eller nässug på ren svenska och till förlossningsväskan inhandlade jag en liten tub tandkräm. Sen blev det en tur in på systemet för att inhandla två finöl till Älskling som skrivit tenta idag. En Chimay och en Leffe blev det.
Vi brukar inte hålla så hårt på farsdag och morsdag i vår familj, men i år får far en flaska glögg, mest för att vi faktiskt är hemma på söndag så vi kan överräcka den :-) Blossas glögg för 2009 blev det, ser god ut.



För ovanlighetens skull hittade jag faktiskt något litet till mig själv också. Jag är en big sucker på tygskor så när jag hittade ett par gråa halvhöga på H&M för 129:- var det inte en svår sak att dra kortet  =)

Nä nu ska jag återgå till mina plikter här i soffan på UG, höres!


och jag svara på lite kommentarer när jag kommer hem, har inte glömt bort er ;-)

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, det säger jag med :)

Folk med alldeles för lite att göra om dagarna ;)

2009-11-03 @ 22:13:59
URL: http://lindamadelen.blogg.se/
Postat av: gariella

Ser att vi valt samma farsdags present! =0) min pappa får oxzå en flaska årgångsglögg!! =0) medans sambon får 2 st pocketböcker av sin lille son! 2st självbiografier ( heter d så?? ) utav några hårdrocks grupper! ;0)

Kram!

2009-11-03 @ 22:18:18
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Jennie

Godkväll .

Ni kommer hinna färdigt , det tror jag ! Och om ni inte skulle göra det , så funkar det troligtvis ändå . Jag vet inte om man någonsin blir färdig , hihi .

Har rensat lite bland kläderna idag , har lite mer att gå igen , sen kommer det ett paket . hihi .



Jo det är bra med oss , Vidar sitter i babysittern och jollrar och kikar på hells kitchen , hehe ! :) & jag kikar runt lite här .



kramar!

2009-11-03 @ 22:49:54
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Helena

Kan passa på att tipsa om grönt "julthé" inhandlat på kahls kaffe i C-hallen på lassa :-) Luktar starkt nå jäääävulskt i påsen, men så otroligt gott i koppen! Gött! Glögg har jag inte hunnit inhandla ännu...

2009-11-04 @ 06:48:56
URL: http://blogg.vk.se/e-lack
Postat av: Kim

Louise är 10 veckor. Hon har växt galet fort. BB väskan fick mig att känna mig närmre min baby när jag väntade. Jag packade den nog i v 34 och sen packade jag om den ett par gånger i veckan..:)

2009-11-04 @ 07:53:29
URL: http://kimochbaby.blogg.se/
Postat av: karolin

Jodå det gick bra på tentan (tror jag). Försöker att inte tänka på den mellan själva tentan och tills dess att jag får resultatet, då kommer jag bara på 100 saker jag säääkert gjorde fel :P



Jag tror också Ölkis är en tjej, nästan hela familjen tror det så det skulle ju inte förvåna mig om det blir en kille bara för att visa hur otroligt fel vi har allihopa haha! Vad tror du ärtan blir då? Jag tror på kille:)



Skönt att det gick smidigt på AF, jag har inte varit där direkt då jag har pluggat hela livet men jag har hört att det kan vara krångligt till och från!!

Kram

2009-11-04 @ 09:01:19
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Jennie

haha , ja jag är inte som alla andra !:) hehe .

ja , jag får se om jag inte hittar lite julklappar på torsdag när vi ska iväg och shoppa . Det enda jag köpt är till den lille , :) Den stackarn kommer ju bli överöst med julklappar , från alla håll och kanter .

2009-11-04 @ 10:12:58
URL: http://vantabebis.blogspot.com
Postat av: Linda

åh den där glöggen vill jag smaka!

2009-11-05 @ 06:41:58
URL: http://livetalalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0