Kärleks ärr ( magbild v 37 )



Jaha, då har det gått en vecka igen. Magen har som vanligt inte växt det minsta lilla ;-) Bilderna är tagna idag alltså 36+0.



Som ni säkert ser så är det inte enbart mina märken efter jeansen och kliningar som är på magen, de första bristningarna har uppkommit sista veckan. Innan dessa uppenbarade sig har tanken på bristningar gett mig näst intill ångest, men efter att ha tittat på dem i en spegel lite grann nu och då under några dagar känns det helt naturligt att de finns där. Det är ett tecken på att Ärtan lever och frodas i min mage så varför skämmas för dem? Det drabbar de flesta som genomgår en graviditet, eller hastiga viktförändringar. För er som inte vet vad de beror på och "går på" myten kring att de går att förhindra med diverse oljor och krämer så är ni fel ute. Bristningar beror inte på att huden inte tänjs ut eller är oelastisk utan det beror rätt och slätt på att kroppen inte producerar hudceller i tillräckligt snabb takt. Fast jag använder också diverse oljor och krämer, men mest för att slippa klådan av en torr, växande mage och så för att det är så otroligt mysigt när älskling smörjer in magen och pratar med Ärtan varje kväll. Vår lilla kvällsritual kan man nog kalla det ;-)

Det var någon som kallade bristningarna sina Kärleks ärr och det tyckte jag var otroligt passande för det är precis vad det är, en symbol för min kärlek till M och Ärtan!

Kommentarer
Postat av: krillan

så fin du e Liw :)

2009-11-25 @ 23:30:31
Postat av: Kim

Okej, ganska många med andra ord. :) Ja, nu kan det sätta igång när som helst egentligen. Jag har inte börjat på nått brev ännu..

2009-11-25 @ 23:57:45
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: karolin

fin mage! Kärleksärr tyckte jag var ett bra ord, även om det inte alltid stämmer. Jag fick hur mycket bristningar som hellst när jag var 14, som inte hade något med kärlek att göra haha! Men jag har ju fått fler under graviditeten och de passar in bra på den benämningen tycker jag :) Jag har haft de så länge att jag inte ens ser de när jag tittar i spegeln längre. Det är nåt som varannan människa har så jag tänker inte ens på det.

Kram

2009-11-26 @ 08:14:30
URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: natasha

tycker kärleks ärr passar in så bra :). även om jag haft en massa ångest över mina på rumpan/låren som jag fått nu under graviditeten så har jag vant mig nu vid dem:). smörjer också in mig med olja på magen för den kliar så mycket och blir så torr nu och det är skönt när man har ont blir som en massage :).

2009-11-26 @ 11:03:20
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

art of love! på din kropp. hur mycket som kan komma tror jag inte spelar någon roll alls när du ser er bebis! dom är så mycket kärlek!!!!!! snart eran tur :) kram

2009-11-27 @ 19:30:26
URL: http://alexxandria.blogg.se/
Postat av: Linda & Prinsen i magen

Magen växer fint :)

Och vadå bristningar sen, syns ju knappt och du är redan i vecka 37 :)

Det lilla du har fått lägger man knappt märke till, tycker du är hur fin som helst :)

2009-11-28 @ 16:33:33
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: lina

kärleksärr är precis vad de är! du är jättefin! jag har ännu inte fått några på magen, men upptäckte faktiskt två på undersidan av brösten häromdagen. för de har nog växt två storlekar hittills tror jag. :D

2009-12-02 @ 08:06:20
URL: http://i-fokus.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0